Μενού Ροή
έξυπνες στάσεις
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία ξεπέρασαν τις πωλήσεις λεωφορείων με diesel για πρώτη φορά στην Ευρώπη

Για πρώτη φορά το 2023, τα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιπροσώπευαν το 36% των πωλήσεων νέων αστικών λεωφορείων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεπερνώντας το ντίζελ ως τον κύριο τύπο για πρώτη φορά. Με αυτόν τον ρυθμό ανάπτυξης, το 100% των νέων αστικών λεωφορείων της ΕΕ θα μπορούσε να είναι μονάδες μηδενικών εκπομπών ήδη μέχρι το 2027, ανέφερε η Υπηρεσία Μεταφορών και Περιβάλλοντος(T&E). Η νομοθεσία της ΕΕ υπολείπεται της πραγματικότητας της αγοράς. Τα πρόσφατα εγκριθέντα πρότυπα CO2 για βαρέα οχήματα απαιτούν το 90% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι μηδενικών εκπομπών έως το 2030 και το 100% έως το 2035.

Η ακόμη λιγότερο φιλόδοξη οδηγία για τα καθαρά οχήματα (CVD) θέτει μέσους στόχους προμήθειας μηδενικών εκπομπών μόνο 20% για την περίοδο 2021–2025 και 30% για την περίοδο 2026–2030, ανέφερε ο οργανισμός.

Σε κρατικό επίπεδο, 15 κράτη μέλη της ΕΕ ξεπερνούν τον μέσο όρο της ΕΕ το 2023, συμπεριλαμβανομένων πέντε όπου τα αστικά λεωφορεία μηδενικών εκπομπών αντιπροσωπεύουν ήδη πάνω από το 90% των νέων πωλήσεων: Σλοβενία, Δανία, Ολλανδία, Ιρλανδία και Φινλανδία. Μεταξύ των αγορών με τουλάχιστον 1.000 νέα αστικά λεωφορεία το 2023, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την πρώτη θέση, με μερίδιο νέων πωλήσεων 63% το 2023, και η Ισπανία είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, με μερίδιο ZE 40%, ανέφερε η T&E. Η Ιταλία κατατάσσεται τρίτη και η Γερμανία στην τέταρτη, με 29% και 26%, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τον οργανισμό, τουλάχιστον οκτώ πόλεις σχεδιάζουν να έχουν 100% στόλους λεωφορείων μηδενικών εκπομπών έως το 2025, επιπλέον 19 έως το 2030 και άλλες 13 έως το 2035. Δεκατέσσερις πόλεις έχουν θέσει στόχους κάτω του 100% έως το 2035 ή νωρίτερα. Δεν βρίσκονται μόνο στη Δυτική Ευρώπη, αλλά και στη Βαλτική, την Τσεχία, την Πολωνία και τη Ρουμανία.
 

Κίνδυνος για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές λεωφορείων


Η T&E τόνισε ότι ο βασικός ρόλος των κατασκευαστών λεωφορείων είναι να παρέχουν βιώσιμα, κατασκευασμένα στην Ευρώπη λεωφορεία, εκτιμώντας ότι η ζήτηση για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια.

Χωρίς φιλοδοξία να υπερβούν τους στόχους που ορίζονται στα πρότυπα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές λεωφορείων κινδυνεύουν να "τυφλωθούν" από την αύξηση της ζήτησης και τον αναδυόμενο ξένο ανταγωνισμό, ανέφερε ο οργανισμός. Από το 2017, ένα στα πέντε νέα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία που πωλούνται στην Ευρώπη ήταν κινεζικής προέλευσης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας