Μενού Ροή
Πώς θα επηρεάσει μια προεδρία Χάρις την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ

Το περιοδικό Wired την αποκαλεί "την πιο meme-ική πολιτικό όλων των εποχών." Η υποψήφια για την προεδρία των ΗΠΑ και νυν Αντιπρόεδρος, Καμάλα Χάρις, 59 ετών, έχει σίγουρα κερδίσει την προσοχή των νέων κάτω των 30 ετών που είναι βυθισμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και που προωθούν την κλιματική δράση, προκαλώντας έναν συλλογικό αναστεναγμό ανακούφισης. Η Χάρις έχει διαμορφώσει τις θέσεις της για το κλίμα υποστηρίζοντας εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε φορολογικές πιστώσεις και εκπτώσεις για ανανεώσιμη ενέργεια και ηλεκτρικά οχήματα (EVs). Με κάθε ένδειξη, μια προεδρία της Χάρις θα συνεχίσει να εφαρμόζει πολιτικές που προωθούν την υιοθέτηση των EVs.

Άλλωστε, ο τομέας των μεταφορών είναι ο μεγαλύτερος τομέας εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ. Η Χάρις φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει ένα όραμα για μηδενικές εκπομπές στις ΗΠΑ μέσω σημαντικών επενδύσεων στην εγχώρια κατασκευή EV, χρηματοδότησης σταθμών φόρτισης EV και ενισχυμένων κινήτρων για τους καταναλωτές να αγοράζουν EVs.

Η Τζέσικα Κάλντγουελ, επικεφαλής πληροφοριών στην Edmunds, επισήμανε τη σημασία της κυβερνητικής υποστήριξης για τα EVs στο μέλλον:

"Για να εξελιχθεί η βάση αγοραστών από τους πρώτους χρήστες σε mainstream καταναλωτές, τα EVs θα χρειαστούν πιθανότατα συνεχή κυβερνητική υποστήριξη για να επιτύχουν στόχους πωλήσεων σε όλη την αγορά. Ακόμα και με την ενθουσιώδη υποστήριξη μιας νέας προεδρικής διοίκησης, η εφαρμογή μιας τόσο δραματικής αλλαγής στην αγορά οχημάτων είναι ένα τεράστιο εγχείρημα και η πολιτικά φορτισμένη ρητορική γύρω από τα EVs θα ασκήσει πιθανότατα επιπλέον πίεση σε οποιεσδήποτε νέες πολιτικές αποφάσεις."

Ποια σημάδια δείχνουν ότι μια διοίκηση Χάρις-Γουόλτζ θα προωθήσει πολιτικές που θα προάγουν την υιοθέτηση των EVs στις ΗΠΑ;

Πρότυπα κατανάλωσης καυσίμου: Η Εθνική Διοίκηση Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ εξέδωσε τον Ιούνιο νέα πρότυπα κατανάλωσης καυσίμου για τα οχήματα, που έχουν στόχο να εξοικονομήσουν στους κατοίκους των ΗΠΑ πάνω από 23 δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος καυσίμων ενώ παράλληλα μειώνουν τη ρύπανση. Αυτός ο κανόνας είναι σύμφωνος με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες ενεργειακής ασφάλειας που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1970, όταν το μέσο όχημα διέσχιζε περίπου 13 μίλια ανά γαλόνι. Η κατανάλωση καυσίμου θα αυξάνεται κατά 2% ετησίως για τα μοντέλα ετών 2027–2031 για τα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τα ελαφρά φορτηγά θα αυξάνονται κατά 2% ετησίως για τα μοντέλα ετών 2029–2031. Αυτές οι αυξήσεις θα φέρουν την κατανάλωση καυσίμου των ελαφρών οχημάτων κατά μέσο όρο στα περίπου 50,4 μίλια ανά γαλόνι μέχρι το μοντέλο του έτους 2031.

Τον Μάιο, η Χάρις ταξίδεψε στο Ντιτρόιτ, Μίσιγκαν, όπου ανακοίνωσε 100 εκατομμύρια δολάρια για μικρούς και μεσαίου μεγέθους κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους για παραγωγή EV. "Αυτή η επένδυση θα βοηθήσει να κρατήσουμε τις αλυσίδες εφοδιασμού των αυτοκινήτων μας εδώ στην Αμερική," εξήγησε η Χάρις, "η οποία ενισχύει συνολικά την οικονομία της Αμερικής και θα κρατήσει αυτές τις δουλειές εδώ στο Ντιτρόιτ."

Ο υποψήφιος Αντιπρόεδρος των Ρεπουμπλικάνων, JD Vance, πρόσφατα επιτέθηκε στη Χάρις, προσπαθώντας να συνδέσει την υποστήριξή της για τα EVs με δήθεν χιλιάδες εργαζομένους που χάνουν τις δουλειές τους σε ένα εργοστάσιο φορτηγών κοντά στο Ντιτρόιτ. "Μόλις λίγες μέρες πριν, η Stellantis ανακοίνωσε ότι θα απολύσει μόνιμα σχεδόν 2.500 υπερήφανους εργαζόμενους της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Μίσιγκαν που κατασκευάζουν το εμβληματικό Ram 1500," αποκάλυψε ο Vance σε μια συγκέντρωση κοντά στο Grand Rapids, Μίσιγκαν, προσθέτοντας, "Η Καμάλα δεν έχει κάνει τίποτα." Όμως, αυτό το μοντέλο κατασκευάζεται εδώ και 16 χρόνια και έχει ήδη ξεπεράσει την ημερομηνία λήξης του. Αντί να κλείσει το εργοστάσιο, όπως ισχυρίστηκε ο Vance, η Stellantis θα κρατήσει το εργοστάσιο στο Warren ανοιχτό και θα συνεχίσει να κατασκευάζει τα Jeep Wagoneer και Grand Wagoneer εκεί.

Εν τω μεταξύ, η UAW (United Auto Workers) έχει καταθέσει  κατηγορίες κατά των "ντροπιασμένων δισεκατομμυριούχων Ντόναλντ Τραμπ και Έλον Μασκ" για τις παράνομες προσπάθειές τους να απειλήσουν και να εκφοβίσουν εργαζόμενους, είτε ρητά είτε με υπονοούμενα. Οι εργαζόμενοι που αυτο-υποστηρίζονται για καλύτερες συνθήκες εργασίας συμμετέχοντας σε προστατευμένες συλλογικές δραστηριότητες, όπως απεργίες, δεν μπορούν να απολυθούν βάσει ομοσπονδιακού νόμου — ακόμη και η απειλή για απόλυση είναι παράνομη σύμφωνα με τον Εθνικό Νόμο Εργασιακών Σχέσεων. 

Νέα χρηματοδότηση για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων (EV): Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ θα διανείμει 50 εκατομμύρια δολάρια σε έξι πολιτείες με σημαντικό εργατικό δυναμικό στη βιομηχανία αυτοκινήτων, για να βοηθήσει τους μικρούς και μεσαίου μεγέθους προμηθευτές να προσαρμόσουν τις εγκαταστάσεις τους για την αλυσίδα εφοδιασμού των EVs, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο στις 15 Αυγούστου. Το πρόγραμμα της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις στοχεύει στην επέκταση της παραγωγής από ελαφρά σε βαρέα ηλεκτρικά οχήματα και εξαρτήματα, καθώς και στην υποστήριξη εμπορικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για τη συναρμολόγηση οχημάτων και εξαρτημάτων και τη σχετική κατασκευή εξαρτημάτων οχημάτων.

Στην ίδια ανακοίνωση, το DOE ανακοίνωσε επίσης ότι θα χορηγήσει 1,5 εκατομμύρια δολάρια σε τρεις ομάδες παρόχων τεχνικής βοήθειας στο πλαίσιο του προγράμματός του Industrial Training and Assessment Center. Οι ομάδες αυτές θα βοηθήσουν στη δημιουργία ενός οδηγού που θα βοηθά τους προμηθευτές κινητήρων εσωτερικής καύσης να κάνουν τη μετάβαση στην αγορά των EV ή σε συναφείς αγορές, όπως ανακοίνωσε το DOE.

Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού προχωράει θετικά: Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) του 2022 της διοίκησης Μπάιντεν–Χάρις — για τον οποίο η Χάρις έδωσε την καθοριστική ψήφο για την έγκριση στο Κογκρέσο — αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση για το κλίμα στην ιστορία των ΗΠΑ. Η νομοθεσία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στις ΗΠΑ κατά 40% μέχρι το 2030, με επενδύσεις ύψους 370 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην παραγωγή αιολικής, ηλιακής ενέργειας, μπαταριών και EVs για τα επόμενα 10 χρόνια.

Μια διαφημιστική καμπάνια κατά του IRA, χρηματοδοτούμενη από την ομάδα λόμπι American Fuel and Petrochemical Manufacturers, ισχυρίζεται ότι η διοίκηση Μπάιντεν «σπεύδει να απαγορεύσει τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης» και «σας αναγκάζει να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό όχημα». Αυτά τα ψέματα, τα οποία πολιτικές δράσεις θα αγκαλιάσουν σίγουρα για να πολεμήσουν την εκστρατεία Χάρις–Γουόλτζ, θα εξυπηρετήσουν την καταρρέουσα προσπάθεια του Τραμπ για την προεδρία. Οι διαφημίσεις έχουν προβληθεί στο Μίσιγκαν, την Πενσυλβάνια, τη Νεβάδα, την Αριζόνα, το Οχάιο, τη Μοντάνα, το Ουισκόνσιν και άλλες σημαντικές πολιτείες-κλειδιά.

Οι LA Times υποστηρίζουν ότι ο Τραμπ «κατά τη διάρκεια της προεδρίας του προσπάθησε να καταστρέψει κάθε είδους περιβαλλοντική προστασία προς όφελος των ρυπογόνων βιομηχανιών. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι είναι δεκτικός στις προτάσεις τους». Οι Times προσθέτουν ότι οι υποστηρικτές του Τραμπ αποτυγχάνουν να προσφέρουν εποικοδομητικές λύσεις για να βοηθήσουν τη βιομηχανία αυτοκινήτων των ΗΠΑ να είναι παγκοσμίως ανταγωνιστική, όπως τα ιστορικά επίπεδα επενδύσεων στην εγχώρια κατασκευή οχημάτων και μπαταριών στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού του Μπάιντεν.

Ο Τραμπ ταλαντεύεται για τα EVs: Ακόμη και η δεξιόστροφη Wall Street Journal (WSJ) παραδέχεται ότι «πολλοί από εμάς κάνουμε λάθος στον τρόπο που σκεφτόμαστε για τα ηλεκτρικά οχήματα και τη φόρτισή τους». Αναγνωρίζουν ότι το τρέχον αφήγημα, σύμφωνα με το οποίο η υιοθέτηση των EVs «θα παραμείνει άβολη και σταδιακή μέχρις ότου η Αμερική αποκτήσει επαρκή υποδομή φόρτισης εκτός σπιτιού», έχει τεράστια κενά. Ναι, αναφέρει η WSJ, η ύπαρξη πολλών γρήγορων φορτιστών που μπορούν να γεμίσουν τα οχήματά μας σε ελάχιστο χρόνο είναι εξαιρετική. Ωστόσο, προς τιμήν τους, απορρίπτουν τον ισχυρισμό ότι «χωρίς ένα τέτοιο δίκτυο, η ανησυχία για την αυτονομία και η κουλτούρα των road trips, των super commuting και των ατελείωτων υποχρεώσεων θα κάνουν τα EVs ακατάλληλα για πολλούς ανθρώπους». Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι οδηγοί EV φορτίζουν στο σπίτι τους. Ακόμα και μια απλή πρίζα θα κάνει τη δουλειά, δεδομένου ότι τα οχήματα φορτίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας ή όταν δεν χρησιμοποιούνται.

Ο Τραμπ υπήρξε ασυνεπής στο μήνυμά του για τα EVs, αποτυγχάνοντας να ασχοληθεί με τα πραγματικά ζητήματα της οδήγησης EVs και αντ' αυτού «γλείφει» τους χρηματοδότες της εκστρατείας του, όπως ο Έλον Μασκ, προσαρμόζοντας την αντι-EV στάση του ανάλογα. Πριν από τη συνομιλία του με τον Μασκ αυτή την εβδομάδα, για παράδειγμα, ο πρώην πρόεδρος είχε υποστηρίξει ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και οι βιώσιμες πηγές ενέργειας είναι κακές για την οικονομία. «Θα τερματίσω την υποχρέωση για ηλεκτρικά οχήματα την πρώτη ημέρα, σώζοντας έτσι την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ από την ολοκληρωτική καταστροφή», δήλωσε ο Τραμπ στο κοινό του στο συνέδριο των Ρεπουμπλικάνων τον Ιούλιο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας