Η τεχνολογία της Tesla θα χρησιμοποιηθεί σε μια νέα εγκατάσταση στο Ηνωμένο Βασίλειο που φιλοδοξούν να γίνει «ο ισχυρότερος κόμβος φόρτισης EV στην Ευρώπη», καθώς οι αρχές της χώρας προσπαθούν να αυξήσουν τις υποδομές για να καλύψουν την αναμενόμενη αύξηση ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια.
Το Oxford Superhub, το οποίο θα δημιουργηθεί σε ένα χώρο στάθμευσης στα νότια της Oξφόρδης, αναμένεται να ανοίξει εντός του 2021, προσφέροντας στους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων δυο κατηγορίες φορτιστών: τους γρήγορους και τους εξαιρετικά γρήγορους.
Εκτός απο την Tesla στο έργο εμπλέκονται ο δήμος της Οξφόρδης, οι εταιρείες φόρτισης Fastned και Wenea, και η Pivot Power, η οποία αποτελεί μέρος της εταιρείας EDF Renewables.
Σύμφωνα με το Δημοτικό Συμβούλιο της Οξφόρδης το πρότζεκτ θα χρησιμοποιεί 10 φορτιστές από την Fastned και 16 από την Gamma Energy. Επιπλέον, ο σταθμός - ο οποίος θα τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας - θα προσφέρει 12 από τους υπερσυμπιεστές της Tesla.
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου σκοπεύει να σταματήσει την πώληση νέων οχημάτων ντίζελ και βενζίνης από το 2030. Από το έτος 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Αυτοί οι στόχοι όμως θα απαιτήσουν σημαντική αύξηση της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση και να εξαλειφθούν οι φόβοι σχετικά με το «άγχος της εμβέλειας», ένας όρος που αναφέρεται στην ιδέα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν μεγάλες διαδρομές χωρίς απώλεια ισχύος.
Καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο θα δώσει βάρος στη μετάβαση προς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, θα συνεχίζονται οι συζητήσεις και οι διαβουλεύσεις σχετικά με τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης αυτής της μεγάλης μετάβασης.
Μόλις αυτήν την εβδομάδα, η Επιτροπή Δημόσιων Λογαριασμών (PAC) του Κοινοβουλίου του Ηνωμένου Βασιλείου δημοσίευσε μια έκθεση που ανέφερε ότι οι καταναλωτές «δεν ήταν ακόμη όλοι πεπεισμένοι ότι τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών είναι μια κατάλληλη εναλλακτική λύση για τα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ». Μεταξύ άλλων, η έκθεση ανέφερε ανησυχίες σχετικά με την προσιτή τιμή, την απόσταση που μπορούν να διανύσουν τα ηλεκτρικά οχήματα με μία μόνο φόρτιση, καθώς και «τη διαθεσιμότητα και την προσβασιμότητα των σημείων φόρτισης όταν και όπου απαιτείται».
Το PAC πρόσθεσε: «Δεν είμαστε πεπεισμένοι ότι η κυβέρνηση έχει σκεφτεί επαρκώς πώς θα επεκταθεί η υποδομή χρέωσης με το ρυθμό που απαιτείται για να ανταποκριθεί στο φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης και ντίζελ.»
Σε απάντηση στην έκθεση του PAC, ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι είχε «μια υπερ φιλόδοξη και παγκόσμια πρωτοποριακή προσέγγιση για την αύξηση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών και η πρόοδος που σημειώνουμε σε αυτόν τον τομέα θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους στόχους μας».
«Ήδη, επενδύουμε 2,8 δισεκατομμύρια λίρες για να βοηθήσουμε τη βιομηχανία και τους οδηγούς να κάνουν τη μετάβαση», πρόσθεσε, «και θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας για την εγκατάσταση χιλιάδων σημείων φόρτισης και την ενίσχυση της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών για την επίτευξη των στόχων μας».