Οι χώρες της Ασίας με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων λαμβάνουν μέτρα για την ενίσχυση της συμμόρφωσης και της ασφάλειας των ανακυκλώσεων πλοίων σε ολόκληρη την περιοχή, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ.
Πρόσφατο εργαστήριο του ΙΜΟ στη Μανίλα είχε ως στόχο κυβερνητικοί αξιωματούχοι της περιοχής να λάβουν τις απαραίτητες γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την επικύρωση, την εφαρμογή και την επιβολή της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ και των σχετικών κατευθυντήριων γραμμών. Στο πλαίσιο αυτό, τριάντα δύο συμμετέχοντες από το Μπανγκλαντές, την Κίνα, την Ινδία, το Πακιστάν και τις Φιλιππίνες εξοικειώθηκαν με τις ευθύνες και τις τεχνικές απαιτήσεις της σύμβασης.
Οι συμμετέχοντες εξέτασαν μελέτες περιπτώσεων και συμμετείχαν σε διαδραστικές συζητήσεις, ανταλλάσσοντας εμπειρίες και βέλτιστες πρακτικές από τις χώρες τους. Από τις χώρες που εκπροσωπήθηκαν, το Μπανγκλαντές, το Πακιστάν και η Ινδία, οι οποίες μαζί αποτελούν πάνω από το 85% της παγκόσμιας δυναμικότητας ανακύκλωσης πλοίων, έχουν ήδη προσχωρήσει στη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, ενώ η Κίνα και οι Φιλιππίνες εργάζονται για την προσχώρησή τους.
Το εργαστήριο περιλάμβανε επισκέψεις σε δύο διαλυτήρια στη Μανίλα, οι οποίες παρείχαν πολύτιμες ευκαιρίες επιτόπιας κατάρτισης στους συμμετέχοντες για την καλύτερη κατανόηση των δραστηριοτήτων ανακύκλωσης πλοίων. Στις ναυπηγικές μονάδες ανακύκλωσης πλοίων δόθηκαν συστάσεις σχετικά με τους τομείς που χρήζουν βελτίωσης.
Υπενθυμίζεται ότι η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ θα τεθεί σε εφαρμογή στις 26 Ιουνίου 2025.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά