Ο Turmes, πράσινος πολιτικός και πρώην ευρωβουλευτής, άσκησε κριτική σε δύο από τα βαριά χαρτιά της ΕΕ ενόψει της συνόδου των υπουργών της ΕΕ την Τρίτη.
Όσον αφορά τη Γερμανία, ο Turmes αναφέρθηκε στην αντίθεση στην εκ των πραγμάτων απαγόρευση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035, η οποία οδήγησε την Επιτροπή και τη Γερμανία να συμφωνήσουν να αφήσουν χώρο για τα ηλεκτρονικά καύσιμα στην προσπάθεια της Ένωσης να καταργήσει σταδιακά τις μηχανές εσωτερικής καύσης.
«Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι μια πολιτική για πλούσιους οδηγούς Porsche 911» και ήταν «απαράδεκτο» το γεγονός ότι το φιλελεύθερο FDP στη Γερμανία ήταν σε θέση να κρατήσει την ΕΕ όμηρο λόγω των εγχώριων εκλογικών αδυναμιών του, δήλωσε ο Turmes.
Το FDP της Γερμανίας «έπρεπε να αποδείξει ότι εξακολουθεί να υπάρχει», αλλά παρέβλεψε από τη διαδικασία τους ανθρώπους με κανονικές δουλειές που δεν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά τα ηλεκτρονικά καύσιμα με 6-8 ευρώ ανά λίτρο», τόνισε.
Σύμφωνα με τον υπουργό του Λουξεμβούργου, η παραγωγή ηλεκτρονικού καυσίμου για τα αυτοκίνητα θα ήταν επίσης αντιπαραγωγική, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα έπρεπε να ανταγωνιστεί τις βιομηχανίες χάλυβα και χημείας που ήδη χρησιμοποιούν υδρογόνο και είναι απαραίτητο για την παραγωγή ηλεκτρονικού καυσίμου αλλά σπάνιο.
Ο Turmes, προερχόμενος από το αντιπυρηνικό Λουξεμβούργο, άφησε επίσης αιχμές κατά της γαλλικής κυβέρνησης, επικρίνοντας τις πρόσφατες αλλά και επανειλημμένες προσπάθειές της να ασκήσει πιέσεις υπέρ της πηγής ενέργειας σε επίπεδο ΕΕ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο γαλλικός ενεργειακός γίγαντας EDF έχει ακολουθήσει λάθος δρόμο στην προώθηση της πυρηνικής ενέργειας τα τελευταία 30 χρόνια. Αυτό έγινε για άλλη μια φορά σαφές αυτό το χειμώνα, καθώς η Γαλλία δεν μπόρεσε να «φωτίσει τα Ηλύσια Πεδία» και αντ’ αυτού στηρίχθηκε στις γερμανικές εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, πρόσθεσε.
Παρόλα αυτά, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν φαίνεται να επιδιώκει να αξιοποιήσει «κάθε κόλπο που υπάρχει» για να εντοπίσει πρόσθετη χρηματοδότηση για αυτό που ο Turmes αποκαλεί μια αποτυχημένη ενεργειακή εταιρεία.
Πηγή: euractiv.gr