Μενού Ροή
viosimotita
Μπορεί η Ηθική να μετατραπεί σε δείκτη Sustainability;

Μετά και τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις θα κληθούν οι εταιρείες , μεγαλύτερες ή μικρότερες, άμεσα ή λίγο αργότερα  να παρουσιάσουν εκθέσεις βιωσιμότητας προκειμένου να ενημερώνουν για τις ενέργειες, πρακτικές που έχουν κάνει για το περιβάλλον , την κοινωνία και την χρηστή διοίκηση.

Ενώ η οδηγία για την Ατζέντα του 2030 (τον προπομπό του ESG) έχει ανακοινωθεί τουλάχιστον από το 2015 μέσα στα επόμενα δυο χρόνια θα χρειαστεί να διανύσουμε με ταχύτητα spreeder τον Μαραθώνιο.

Τι είναι όμως η έκθεση βιωσιμότητας; Ουσιαστικά είναι η φωτογραφία του εσωτερικού κόσμου της εταιρείας ή του οργανισμού προς τον έξω κόσμο! Τι κάνουμε στις φωτογραφίες; Χαμογελάμε και προσπαθούμε να είμαστε όμορφοι! Στην περίπτωση έκθεσης βιωσιμότητας  η φωτογραφία δεν λειτουργεί με τον τρόπο αυτό, γιατί μπορεί να «εκτεθείς»

Η έκθεση βιωσιμότητας οφείλει να λειτουργήσει ως εργαλείο προσέλκυσης κεφαλαίων, επενδυτών και άλλων ενδιαφερόμενων που θέλουν να μάθουν τι ενέργειες κάνουμε και αν συμβαδίζουμε και με τις δικές τους φιλοσοφίες. Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τις εκθέσεις βιωσιμότητας και ως μια νέα εμπορική ή επενδυτική  κοινή γλώσσα.

Σήμερα στην αγορά υπάρχει μια πάρα πολύ μεγάλη προσφορά από πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί για να παράγουν πιο εύκολα τους δείκτες που αντιστοιχούν στο αντικείμενο του οργανισμού ή της εταιρείας και η αλήθεια είναι πως είναι πολύ χρήσιμες για την δημιουργία στοιχείων που θα χρησιμοποιηθούν στις εκθέσεις βιωσιμότητας.

Ουσιαστικά λειτουργούν ως ψηφιακά εργαλεία με τα οποία μπορεί ένας οργανισμός ή εταιρεία να κερδίσει χρόνο και να ελαχιστοποιήσει τυχόν λάθη.Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσουν την πολιτικές και διαδικασίες που ορίζει ο οργανισμός ώστε να είναι πραγματικά βιώσιμος σε ένα περιβάλλον που αλλάζει και έχει νέες ή παλαιότερες προκλήσεις να αντιμετωπίσει.

Όπως ,για παράδειγμα στη νέα εποχή μια εταιρεία ή οργανισμός προκειμένου να είναι βιώσιμος χρειάζεται να επενδύσει σε τεχνολογίες , σε ανθρώπινους πόρους , σε αλλαγή μορφής governance.

 Για παράδειγμα στο περιβάλλον, εκείνες που έχουν σχέση με την  μείωση ρύπων, από την αλλαγή του τρόπου πακεταρίσματος μέχρι σε εργοστάσια χωρίς καμινάδα ή να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση σε περιβαλλοντολογικές μελέτες (ανάλογα με το αντικείμενό τους), από την τοποθεσία , την μετακίνηση, το νερό κ.α)

 

Για την κοινωνία θα χρειαστεί να κάνουν ενέργειες που να έχουν σχέση με την στήριξη των τοπικών κοινωνιών, με την επιλογή πρόσληψης προσωπικού μέχρι την καταπολέμησης της βίας και παρενόχλησης στην εργασία και την ενδοοικογενειακή βία.Μια εταιρεία θα χρειαστεί να διαχειριστεί τον ηλικιακό αποκλεισμό εργαζομένων από την πρόσληψη μέχρι την ανάπτυξη τους, την μισθολογική ανισότητα, την απορρόφηση της νέας γενιάς Z και Α που ουσιαστικά είναι το μέλλον και η επιβίωσή της

Για το governance από την ενίσχυση των γυναικών σε υψηλές ιεραρχικά θέσεις ή την επένδυση στο upskilling και reskilling των εργαζομένων . Αναφέρω το reskilling και upskiliing με ιδιαίτερη έμφαση γιατί δεν αρκεί ένα απλό training  session προκειμένου ένας εργαζόμενος να γίνει expert  στην τεχνητή νοημοσύνη, να μάθει να διαχειρίζεται την εργασία του σε συνδυασμό με robotics.

Η πρόκληση όμως και για τα στελέχη που θα αναλάβουν την μετάβαση είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο πιστεύουν. Το ερώτημα που θα κληθούν να απαντήσουν στην Διοίκηση, , shareholders ή stakeholdersείναι, «τι ROIέχει το sustainabilityστην κερδοφορία;»Επηρεάζουν θετικά την αξία (χρηματιστηριακή ή μη)  την εταιρεία ή τον οργανισμό η επένδυση που θα χρειαστεί να γίνει σε ανθρώπινους πόρους ή σε αλλαγή του τρόπου management;  Η ανάγκη παρουσίασης καλών δεικτών σε αρκετές περιπτώσεις είναι περισσότερο από σίγουρο ότι μεταφράζεται σε επένδυση κεφαλαίων.

Για εταιρείες με παρουσία σε διαφορετικές χώρες θα προκύψουν ερωτήματα όπως πώς μια εταιρεία με τοποθέτηση σε διαφορετικές χώρες μπορεί να έχει μια έκθεση βιωσιμότητας όταν σε διαφορετικές χώρες και οικονομίες ισχύουν διαφορετικά πρότυπα; ή ποια θα είναι η επιλογή των δεικτών που θα περιλαμβάνονται στην έκθεση βιωσιμότητας από την στιγμή που οι δείκτες είναι υποκειμενικοί. Μπορεί να υπάρχει benchmark; Τι κάνουμε που στις περιπτώσεις που ανταγωνιστικές εταιρείες παρουσιάζουν καλύτερους δείκτες βιωσιμότητας από δική μας;

Η έκθεση βιωσιμότητας δε είναι μια ψηφιοποιημένη εργασία. Χρειάζεται να εκφράζει την εικόνα του οργανισμού διαφορετικά τα στελέχη που θα τις συντάξουν ενδέχεται να αναλάβουν περισσότερο ρίσκο από όσο έχουν ήδη επιφορτιστεί.

Υπάρχουν όμως και κάποιες επιπλέον προκλήσεις που θα κληθούν οι εταιρείες και τα στελέχη να αντιμετωπίσουν όπως το πως  οι μη οικονομικά μετρήσιμοι δείκτες της Ηθικής, της Διαφάνειας και της Κοινωνίας θα αποτυπωθούν;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας