Μενού Ροή
Σε ιστορικό υψηλό ο πληθωρισμός στο Κόσοβο

Ο πληθωρισμός στο Κοσσυφοπέδιο έχει αυξηθεί κατά 13% τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το κόστος των βασικών τροφίμων έχει πληθωρισμό περίπου στο ίδιο ποσοστό, σύμφωνα με τις επίσημες στατιστικές.

Το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί κατά 9,2%, των λαχανικών και των φρούτων κατά 2% και των επίπλων και ειδών σπιτιού κατά 2,5%. Αλλά ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στα στερεά καύσιμα και τα καυσόξυλα, η τιμή των οποίων αυξήθηκε κατά 60,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς και στα βρώσιμα έλαια κατά σχεδόν 50%, στο ψωμί κατά 33,5%, στα γαλακτοκομικά κατά 25,8% και στο κρέας κατά 22%.

Ο μέσος μισθός στο Κοσσυφοπέδιο είναι περίπου 500 ευρώ ανά άτομο το μήνα, αλλά ο κατώτατος μισθός είναι περίπου το μισό αυτού του ποσού με πολλούς να ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

Εν τω μεταξύ, το Κοσσυφοπέδιο αύξησε τις εισαγωγές του από τη Σερβία κατά 30% κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, παρά τις εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών λόγω της άρνησης του Βελιγραδίου να αναγνωρίσει την κυριαρχία της Πρίστινα.

Ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συνδέσμου του Κοσσυφοπεδίου, Αβντουλάχ Χότι, εξήγησε στο κοινοβούλιο ότι «τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους, μπορείτε να δείτε ότι οι εισαγωγές από την Αλβανία μειώθηκαν κατά 10%, αλλά από τη Σερβία αυξήθηκαν κατά 30%».

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό θέτει υπό αμφισβήτηση τις δηλώσεις περί μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης της τοπικής παραγωγής.

«Η εμβάθυνση του εμπορικού ελλείμματος, με βάση αυτά τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, οι εξαγωγές του Κοσσυφοπεδίου αυξήθηκαν κατά 150 εκατ. ευρώ, αλλά οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 800 εκατ. ευρώ, και αυτό έφερε το εμπορικό έλλειμμα στα 3 δισ. ευρώ, δηλαδή αύξηση 56% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος», δήλωσε ο Χότι.

Αλλά μια νέα σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Αλβανίας και Κοσσυφοπεδίου θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει τα πράγματα. Ο σιδηρόδρομος Δυρράχιο-Πρίστινα βρίσκεται στο στάδιο της σκοπιμότητας από την περασμένη εβδομάδα.

«Αυτή η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα καλύψει κατ’ αρχάς τις μεταφορικές ανάγκες της Αλβανίας και του Κοσσυφοπεδίου, καθώς και τις ανάγκες των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων και πέραν αυτών, συμπεριλαμβανομένου του Μαυροβουνίου, της Βόρειας Μακεδονίας, της Σερβίας, της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και άλλων χωρών που συνδέονται επίσης με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Χ (δέκα) και τον σιδηροδρομικό διάδρομο IV (τέσσερις)» αναφέρεται στους όρους εντολής για την προκηρυχθείσα διαδικασία.

Στις αρχές Οκτωβρίου, το Κοσσυφοπέδιο άνοιξε επίσημα το τελωνείο του στο αλβανικό λιμάνι, επιτρέποντας την ομαλότερη διαμετακόμιση των εμπορευμάτων προς την πρωτεύουσα.

Πηγή: euractiv.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας