Μενού Ροή
Στα πρότυπα του IGB ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη - Οι συνομιλίες στην τριμερή σύνοδο

Με τις εξελίξεις να τρέχουν στη Βουλγαρία, αφού το μεγάλο διϋλιστήριο της Lukoil επιβαρύνεται με υψηλό φόρο με το ενδεχόμενο διακοπής της λειτουργίας του να είναι ορατό, η κυβέρνηση προσπαθεί να λάβει μέτρα και να προλάβει καταστάσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο το σχέδιο του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη φαίνεται να προχωράει . Σύμφωνα με τον Βούλγαρο υπηρεσιακό πρωθυπουργό, η κυβέρνηση θα αναπτύξει γρήγορα το έργο για έναν αγωγό πετρελαίου από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στο Μπουργκάς στο μοντέλο της διασύνδεσης με την Ελλάδα, μέσω του οποίου καύσιμα από το Αζερμπαϊτζάν μπορεί να φτάσουν σε άλλες χώρες των Βαλκανίων. Ο Ντένκοφ τόνισε ότι το ενδιαφέρον είναι έντονο περιφερειακά για τον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και "δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα είναι οικονομικά βιώσιμος αν συνδυαστεί με τη λειτουργία του διϋλιστηρίου στο Μπουργκάς".

Στόχος της κυβέρνησης είναι να κατασκευαστεί ο αγωγός για την εξαγωγή καυσίμων, αλλά και για την περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού στην εγχώρια αγορά. Πέραν της Βουλγαρίας, και η Ρουμανία έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το έργο μέσω της κατασκευής προέκτασης προς τα σύνορά της. Σύμφωνα μάλιστα με το Εuractiv το ζήτημα συζητήθηκε πρόσφατα στην τριμερή σύνοδο Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας στη Βάρνα. Η υλοποίηση του αγωγού θα γίνει μέσω μιας κοινοπραξίας αντίστοιχης με του IGB και στην ίδια διαδρομή ώστε να είναι απλούστερη η περιβαλλοντική αδειοδότηση. "Συζητούμε με την Ελλάδα ώστε ο αγωγός να φτάσει κατευθείαν στη Στάρα Ζαγόρα", τόνισε ο Ντένκοφ στο Euractiv.

EΙσαγωγή ρεύματος από το Κοζλοντούι

Ο Ντένκοφ αποκάλυψε επίσης ότι υπάρχει ενδιαφέρον από την Ελλάδα, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία για μακροπρόθεσμα συμβόλαια εισαγωγής ρεύματος από τις μονάδες 7 και 8 του πυρηνικού σταθμού Κοζλοντούι. "Πρέπει να αναπτυχθεί ένα μοντέλο για την αγορά των προμηθειών ηλεκτρισμού. Υπάρχει μάλλον ενδιαφέρον από την Ελλάδα, τη Β. Μακεδονία και τη Σερβία, όμως πρέπει να αποφασίσουν τι προτιμούν και εμείς πρέπει να δούμε τι μας συμφέρει περισσότερο - αν θα μπουν ως μέτοχοι στο έργο ή αν θα έχουν συμβόλαια προμήθειας. Από ότι μαθαίνω, προτιμούν τη δεύτερη λύση, όμως η συζήτηση είναι ανοικτή", τόνισε ο Ντένκοφ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας