Καθώς η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) παραμένει προαιρετική στην Ασία, οι αναλυτές της αγοράς «βλέπουν» προσεχώς πλεόνασμα προσφοράς SAF στην ασιατική αγορά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η παραγωγική ικανότητα της Ασίας αναμένεται να υπερβεί την περιφερειακή ζήτηση το 2025 και το 2026, καθώς νέα έργα παραγωγής SAF τίθενται σε λειτουργία. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές SAF της Ασίας αναμένεται να αυξηθούν, ενώ στις τιμές των καυσίμων εκτιμάται ότι θα ασκηθεί καθοδική πίεση.
Βάσει στοιχείων της Argus Consulting, η παραγωγική ικανότητα SAF της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να αγγίξει τους 3,5 εκατ. τόνους ετησίως (77.671 βαρέλια ημερησίως) έως τα τέλη του 2025. Σημειώνεται ότι η παραγωγική ικανότητα το 2024 ανήλθε στους 1,24 εκατ. τόνους.
Οι εκτιμήσεις αυτές εγείρουν ανησυχία στις τάξεις των παραγωγών SAF της Ασίας, οι οποίοι θα αντιμετωπίσουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, εφόσον η περιφερειακή ζήτηση παραμείνει νωχελική και οι τιμές μειωθούν. Στον αντίποδα, το διαφαινόμενο πλεόνασμα προσφοράς φέρνει «χαμόγελα» στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων.
Όσον αφορά την υποχρεωτική χρήση SAF, που θα μπορούσε να τονώσει την ασιατική ζήτηση, μια τέτοια απαίτηση δεν αναμένεται να εφαρμοστεί άμεσα. Η πρώτη απαίτηση στην Ασία θα υιοθετηθεί το 2026 από τη Σιγκαπούρη και την Ταϊλάνδη, οι οποίες θα επιβάλουν απαίτηση χρήσης 1% SAF στους αερομεταφορείς. Όπως υπογραμμίζει το Reuters, οι εν λόγω απαιτήσεις αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση SAF στις συγκεκριμένες χώρες σε περίπου 14% της παραγωγικής τους ικανότητας έως το 2026.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά