Καμπανάκι κινδύνου κρούει ο μεγαλύτερος παραγωγός του βασικού μετάλλου μπαταριών, η Albemarle, καθώς η πτώση των τιμών του λιθίου εμποδίζει την επένδυση σε νέες προμήθειες.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, της Κίνας, και η υπερπροσφορά στην αγορά μετάλλων μπαταριών οδήγησαν τις τιμές του λιθίου να κατρακυλήσουν κατά 80% το περασμένο έτος, ωθώντας τους ανθρακωρύχους λιθίου να σταματήσουν και να περιορίσουν τα έργα επέκτασης. Με αυτά τα δεδομένα μπαίνουν οι βάσεις για την επόμενη κρίση στην προσφορά λιθίου, σύμφωνα με στελέχη και αναλυτές.Καθώς οι ανθρακωρύχοι επιτάχυναν την παραγωγή λιθίου το 2022, η αγορά μετατράπηκε που είχε έλλειμμα προσφοράς το 2022 απέκτησε πλεόνασμα το 2023. Η αυξημένη ζήτηση μάλιστα στην κινεζική αγορά δημιούργησε την τέλεια καταιγίδα στην αγορά λιθίου—υπερβολική προσφορά, παραπαίουσα ζήτηση.
Ενώ οι μεγάλοι προμηθευτές λιθίου συνεχίζουν να βλέπουν μια άνοδο της μακροπρόθεσμης ζήτησης καθώς η ενεργειακή μετάβαση ενισχύεται, το τρέχον περιβάλλον χαμηλών τιμών είναι «μη βιώσιμο», δήλωσε ο Kent Masters, πρόεδρος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Albemarle. Οι περικοπές κόστους και η εκ νέου σταδιακή μείωση ορισμένων δαπανών για έργα βοήθησαν την Albemarle να αποκτήσει το δεύτερο υψηλότερο εισόδημα στην ιστορία της παρά την πτώση των τιμών. Ο παραγωγός λιθίου δήλωσε τον Ιανουάριο ότι επανατοποθετεί μεγαλύτερα έργα, μειώνει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, αναβάλλει ορισμένες δαπάνες και σχεδιάζει περικοπές θέσεων εργασίας για να «βελτιστοποιήσει τη δομή του κόστους ως απάντηση στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της τελικής αγοράς, ιδιαίτερα στην αλυσίδα αξίας λιθίου».
Η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, της Κίνας, και η υπερπροσφορά στην αγορά μετάλλων μπαταριών οδήγησαν τις τιμές του λιθίου να κατρακυλήσουν κατά 80% το περασμένο έτος, ωθώντας τους ανθρακωρύχους λιθίου να σταματήσουν και να περιορίσουν τα έργα επέκτασης. Με αυτά τα δεδομένα μπαίνουν οι βάσεις για την επόμενη κρίση στην προσφορά λιθίου, σύμφωνα με στελέχη και αναλυτές.Καθώς οι ανθρακωρύχοι επιτάχυναν την παραγωγή λιθίου το 2022, η αγορά μετατράπηκε που είχε έλλειμμα προσφοράς το 2022 απέκτησε πλεόνασμα το 2023. Η αυξημένη ζήτηση μάλιστα στην κινεζική αγορά δημιούργησε την τέλεια καταιγίδα στην αγορά λιθίου—υπερβολική προσφορά, παραπαίουσα ζήτηση.
Ενώ οι μεγάλοι προμηθευτές λιθίου συνεχίζουν να βλέπουν μια άνοδο της μακροπρόθεσμης ζήτησης καθώς η ενεργειακή μετάβαση ενισχύεται, το τρέχον περιβάλλον χαμηλών τιμών είναι «μη βιώσιμο», δήλωσε ο Kent Masters, πρόεδρος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Albemarle. Οι περικοπές κόστους και η εκ νέου σταδιακή μείωση ορισμένων δαπανών για έργα βοήθησαν την Albemarle να αποκτήσει το δεύτερο υψηλότερο εισόδημα στην ιστορία της παρά την πτώση των τιμών. Ο παραγωγός λιθίου δήλωσε τον Ιανουάριο ότι επανατοποθετεί μεγαλύτερα έργα, μειώνει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, αναβάλλει ορισμένες δαπάνες και σχεδιάζει περικοπές θέσεων εργασίας για να «βελτιστοποιήσει τη δομή του κόστους ως απάντηση στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της τελικής αγοράς, ιδιαίτερα στην αλυσίδα αξίας λιθίου».
Οι τρέχουσες τιμές λιθίου δεν είναι σε ένα εύρος που να επιτρέπει στα έργα, ειδικά στη Δύση, να ξεκινήσουν, είπε η Albemarle's Masters στην πρόσκληση κερδών. Η πτώση των τιμών οδήγησε σε μια σειρά από προειδοποιήσεις κερδών και παύση έργων από τους μεγαλύτερους εξορύκτες μετάλλου μπαταρίας στον κόσμο. Μετά από προειδοποιήσεις για αναθεωρήσεις έργων και κινήσεις διατήρησης μετρητών από εταιρείες εξόρυξης λιθίου των ΗΠΑ και της Αυστραλίας, μερικοί από τους μεγαλύτερους ανθρακωρύχους της Κίνας προειδοποίησαν επίσης τον περασμένο μήνα για βουτιά στα κέρδη και πιθανές απομειώσεις περιουσιακών στοιχείων.
Η Albemarle βλέπει πλεόνασμα αποθεμάτων στον κατάντη τομέα, γεγονός που οδηγεί τις τιμές spot χαμηλότερες, είπε ο Eric Norris, Πρόεδρος λιθίου, στην Albemarle, σε αναλυτές κατά την πρόσκληση αυτή την εβδομάδα. "Το απόθεμα που βλέπουμε είναι πιο κάτω. Βρίσκεται στο επίπεδο της εφοδιαστικής αλυσίδας της μπαταρίας και των ηλεκτροκίνητων. Και αυτό επηρεάζει τη φαινομενική ζήτηση στη βιομηχανία λιθίου, αν και τα EV αναπτύσσονται αρκετά υγιή, περίπου το 30% βλέπουμε για το επόμενο έτος" , είπε ο Νόρις. Η ζήτηση λιθίου αναμένεται να αυξηθεί μακροπρόθεσμα, αλλά θα υπάρξει μια περίοδος υπερβολής και χαμηλών τιμών του πετρελαίου, την οποία ορισμένοι αναλυτές βλέπουν ότι θα συνεχιστεί μέχρι το 2025-2026.
Με την τρέχουσα ζοφερή εικόνα στην αγορά λιθίου και τους οικονομικούς αγώνες που έρχονται από τους ανθρακωρύχους, τα στελέχη του κλάδου είναι βέβαια για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές και αναμένουν ότι οι τρέχουσες χαμηλές τιμές πετρελαίου και η έλλειψη επενδύσεων θα δημιουργήσουν την επόμενη μεγάλη κρίση λιθίου. Ο Keith Phillips, διευθύνων σύμβουλος της Piedmont Lithium με έδρα τη Βόρεια Καρολίνα, δήλωσε στο Yahoo Finance Live αυτή την εβδομάδα ότι η εξόρυξη λιθίου, ως κυκλική επιχείρηση, θα έχει τα πάνω και τα κάτω της. «Με τις τιμές του λιθίου να πέφτουν κατά 90% από το ανώτατο όριο πριν από 16 μήνες, σχεδόν κάθε νέο αναπτυξιακό έργο επιβραδύνεται», γεγονός που θα οδηγήσει σε άλλη μια κρίση στην προσφορά, είπε ο Phillips. Είναι θέμα χρόνου να ανακάμψουν οι τιμές και να φτάσουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, είπε το στέλεχος στο Yahoo Finance, συνοψίζοντας την άποψή του με το ρητό, «οι χαμηλές τιμές είναι η θεραπεία για τις χαμηλές τιμές».