Η βρετανική ρυθμιστική αρχή ενέργειας Ofgem επέλεξε το έργο που πρόκειται να γίνει η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σύνδεση που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη Μεγάλη Βρετανία ως το πρώτο έργο που θα προχωρήσει μέσω της διαδικασίας ταχείας έγκρισης και να λάβει χρηματοδοτικό πακέτο ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων λιρών.
Η Eastern Green Link 2 (EGL2) είναι το πρώτο από τα 26 έργα που ολοκληρώνει τη διαδικασία ταχείας έγκρισης για τη διασφάλιση χρηματοδότησης μέσω του νέου πλαισίου Επιτάχυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων Μεταφοράς (ASTI) της Ofgem, το οποίο επιταχύνει τη διαδικασία χρηματοδότησης κατά έως και δύο χρόνια.
Αυτή η απόφαση αποτελεί την τελική έγκριση στη ρυθμιστική διαδικασία και επιτρέπει την έναρξη της κατασκευής αργότερα φέτος, με την ολοκλήρωση της σύνδεσης να αναμένεται το 2029, όταν θα είναι σε θέση να τροφοδοτήσει έως και 2 εκατομμύρια σπίτια.
Το καλώδιο υψηλής τάσης 2 GW, το οποίο περιγράφεται ως "υπεραυτοκινητόδρομος" ηλεκτρικής ενέργειας, θα συνδέσει το Peterhead στο Aberdeenshire με το Drax στο Βόρειο Yorkshire, αποτελούμενο από 436 χιλιόμετρα υποθαλάσσιου καλωδίου και 70 χιλιόμετρα χερσαίου καλωδίου, καθώς και δύο σταθμούς μετατροπής σε κάθε άκρο.
Από κοινού αναπτυσσόμενο από τις Scottish and Southern Electricity Networks Transmission (SSENT) και National Grid Electricity Transmission (NGET), το έργο θεωρείται το μεγαλύτερο καλώδιο υψηλής τάσης στο Ηνωμένο Βασίλειο και η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ σε υποδομές μεταφοράς ενέργειας.
«Η Ofgem είναι πλήρως δεσμευμένη να υποστηρίξει την κυβέρνηση στην επίτευξη του στόχου της για καθαρή ενέργεια μέχρι το 2030. Η σημερινή ανακοίνωση αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την εφαρμογή των ρυθμιστικών συστημάτων και διαδικασιών που θα επιταχύνουν τη ρύθμιση του δικτύου ώστε να επιτευχθεί ο στόχος αυτός», δήλωσε ο Jonathan Brearley, Διευθύνων Σύμβουλος της Ofgem.
«Το πρόγραμμα Accelerated Strategic Transmission Investment (ASTI) επιταχύνει τους χρόνους έγκρισης για έργα όπως το Eastern Green Link 2 (EGL2) κατά έως και δύο χρόνια. Ωστόσο, η απλοποίηση της διαδικασίας δεν σημαίνει ανεξέλεγκτη χρηματοδότηση για τους αναδόχους, καθώς μπορούμε να παρέμβουμε και να κάνουμε οικονομικές προσαρμογές για να μεγιστοποιήσουμε την αποδοτικότητα και το όφελος των καταναλωτών.»
Η Ofgem θα δημοσιεύσει μια επίσημη διαβούλευση για τις προτεινόμενες τροποποιήσεις στους όρους αδειοδότησης των διαχειριστών μεταφοράς (TO), που θα επισημοποιήσει την απόφαση τις επόμενες εβδομάδες.
Η Ofgem επίσης ενέκρινε με ταχείες διαδικασίες το έργο των 2 GW Eastern Green Link 1 (EGL1) νωρίτερα φέτος, αποκαλύπτοντας ένα προτεινόμενο χρηματοδοτικό πακέτο ύψους 2 δισεκατομμυρίων λιρών.