Στα φετινά Ποσειδώνια σημειώθηκε ένα σημαντικό επίτευγμα που υποστηρίζει την ενεργειακή μετάβαση και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με την έκδοση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον ABS στον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Πρόκειται για έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό LCO₂ 40.000 κ.μ., με χαρακτηριστικά χαμηλής πίεσης και ρηχού βυθίσματος από την ECOLOG Services Ltd. (ECOLOG).
Το AiP αποτελεί το αποτέλεσμα εντατικής συνεργασίας σε ένα κοινό βιομηχανικό έργο που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη ενός λεπτομερούς σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τα κρίσιμα χαρακτηριστικά του LCO₂. Πρωταγωνιστές του εν λόγω σχεδιασμού αποτελούν η Hanwha Ocean Co., Ltd., με τον σχεδιασμό του κύτους και των δεξαμενών του φορτίου, και η Babcock LGΕ, με την εξειδίκευσή της στα συστήματα χειρισμού φορτίου και στην ενσωμάτωση τεχνολογιών. Στόχος της Hanwha Ocean Co., Ltd. είναι η μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υγροποιημένου CO₂, βελτιώνοντας το λειτουργικό κόστος μέσω της κατασκευής υπερμεγέθων πλοίων LCO₂, ενώ της Babcock LGE είναι να ενισχύσει την ενσωμάτωση της τεχνολογίας ecoCO₂ για τη βελτιστοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS).
Η συμβολή της ECOLOG στο έργο περιλαμβάνει την εξειδίκευσή της στη μεταφορά κρυογoνικών αερίων και την ενσωμάτωση της ναυτιλιακής μεταφοράς LCO₂ στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού της δέσμευσης και της αποθήκευσης άνθρακα (CCUS). O δρ. Πάνος Δεληγιάννης, επικεφαλής της ECOLOG, ανέφερε ότι η φιλοδοξία της εταιρείας είναι να αναπτύξει την πρώτη μεγάλη κλίμακα παροχής υπηρεσιών υγροποίησης, μεταφοράς και αποθήκευσης 50 εκατ. τόνων CO₂ ετησίως παγκοσμίως.
Από την πλευρά του, o κ. Πάνος Κουτσουράκης, αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Βιωσιμότητας της ABS, δήλωσε πως ο σχεδιασμός αυτού του πλοίου ενισχύει την ασφαλή μεταφορά του CO₂ και συνεπώς την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά