Η MAN Cryo πρωτοπορεί με το «Project 821», το πρώτο σούπερ-γιοτ μήκους 118,8 μ. που κινείται με υδρογόνο, σε συνεργασία με την ολλανδική εταιρεία Feadship. Αυτό το εγχείρημα έχει ως κύριο στόχο την εφαρμογή πράσινης τεχνολογίας στον κλάδο πολυτελών σκαφών, με τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου για την παροχή ενέργειας.
Το σύστημα καυσίμου που ανέπτυξε η MAN Cryo για το γιοτ αποτελείται από προηγμένες δεξαμενές υγρού υδρογόνου, τοποθετημένες κάτω από το κατάστρωμα. Οι δεξαμενές τύπου C, με χωρητικότητα 92 κ.μ., είναι σχεδιασμένες για να αποθηκεύουν το υδρογόνο σε υγρή μορφή σε θερμοκρασίες έως και -253 βαθμούς Κελσίου. Επιπλέον, το γιοτ διαθέτει ένα εκτεταμένο σύστημα καυσίμου, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ένα πρωτοποριακό σύστημα πρόβλεψης της λειτουργίας της δεξαμενής, που προσφέρει στο πλήρωμα τη δυνατότητα να προβλέπει τα επίπεδα γεμίσματος και την πίεση της δεξαμενής. Με αυτό το σύστημα, εξασφαλίζεται η ασφάλεια κατά τον ανεφοδιασμό του υδρογόνου και η βελτιστοποίηση της διαδικασίας της παροχής του εν λόγω καυσίμου.
Η πρόκληση της ανάπτυξης τέτοιων συστημάτων ήταν πολλαπλή, καθώς η έλλειψη υπαρχόντων κωδίκων και προτύπων για την αποδοχή και την έγκριση σχεδίων δεξαμενών υδρογόνου στον ναυτιλιακό κλάδο αποτέλεσε μεγάλο εμπόδιο. Οι κανονικά χρησιμοποιούμενες δεξαμενές LNG τύπου C σχεδιάζονται βάσει του κώδικα IGF, ο οποίος δεν είναι πλήρως εφαρμόσιμος στο υδρογόνο. Για να ξεπεραστεί αυτό, η MAN Cryo προσήλθε στον Lloyd’s Register με ένα σχέδιο βασισμένο σε αξιολόγηση κινδύνου, που εγκρίθηκε για την τοποθέτηση κάτω από το κατάστρωμα, κάνοντας το σχέδιο αυτό το πρώτο του είδους που εγκρίνεται παγκοσμίως.
Πέρα από τις δεξαμενές, το γιοτ εξοπλίστηκε με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Η ενσωμάτωση των κυψελών παρέχει τη δυνατότητα για μηδενικές εκπομπές κατά τη διάρκεια πλοήγησης και προσφέρει έως και μία εβδομάδα αθόρυβης λειτουργίας, με το καθαρό νερό να αποτελεί τη μόνη εκπομπή όταν το γιοτ κινείται με 10 κόμβους.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά