Οι δασμοί που ανακοίνωσε το Σάββατο ο πρόεδρος Τραμπ στις εισαγωγές πετρελαίου από τον Καναδά και το Μεξικό θα προσφέρουν στα ευρωπαϊκά και ασιατικά διυλιστήρια ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους στις ΗΠΑ, δήλωσαν στο Reuters αναλυτές και συμμετέχοντες στην αγορά.
Οι δασμοί στις δύο μεγαλύτερες πηγές εισαγωγών αργού στις ΗΠΑ θα αυξήσουν το κόστος για τις βαρύτερες ποιότητες αργού που χρειάζονται τα διυλιστήρια των ΗΠΑ για τη βέλτιστη παραγωγή, ανέφεραν βιομηχανικές πηγές, προκαλώντας μείωση της κερδοφορίας τους και ενδεχομένως επιβολή περικοπών στην παραγωγή.
Αυτό παρέχει στα διυλιστήρια σε άλλες αγορές την ευκαιρία να καλύψουν τη διαφορά. Οι ΗΠΑ είναι σήμερα εξαγωγέας ντίζελ και εισαγωγέας βενζίνης.
"Οι λιγότερες εξαγωγές ντίζελ στις ΗΠΑ θα υποστήριζαν τα ευρωπαϊκά περιθώρια κέρδους, ενώ περισσότερες ευκαιρίες εξαγωγών ενδέχεται να παραμείνουν στην αγορά βενζίνης που πιέζεται έντονα", δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της εταιρείας συμβούλων Vortexa, David Wech.
"Συνολικά λοιπόν θετικό για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια, αλλά πιθανότατα όχι για τους ευρωπαίους καταναλωτές", πρόσθεσε.
"Τα ευρωπαϊκά περιθώρια μπορεί να βελτιωθούν επειδή οι ΗΠΑ. Η Northeast θα πρέπει να εισάγει περισσότερη βενζίνη", δήλωσε στέλεχος σε μεσιτεία. "Νομίζω ότι τα ευρωπαϊκά και ασιατικά διυλιστήρια είναι οι μεγάλοι νικητέ."
Οι δασμοί πιθανότατα θα ανάγκαζαν επίσης τους επηρεαζόμενους πωλητές αργού να κάνουν έκπτωση στις τιμές για να βρουν αγοραστές, δήλωσε ο Matias Togni, ιδρυτής της εταιρείας ανάλυσης Next Barrel. Ασιατικά διυλιστήρια είναι έτοιμα να απορροφήσουν αυτό το προεξοφλημένο μεξικάνικο και καναδικό αργό, κάτι που θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους τους, είπε.