Το Κρεμλίνο δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν έχει δει ακόμη περιπτώσεις επιβολής πλαφόν στο πετρέλαιό της, στο πλαίσιο των κυρώσεων που υιοθέτησαν τον περασμένο μήνα οι χώρες της G7 και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μια προσπάθεια με διπλό στόχο: τον περιορισμό των εσόδων της Μόσχας και την διασφάλιση ότι δεν θα «εκτιναχθούν» οι τιμές διατηρώντας τις ροές στην αγορά.
Ορισμένοι αναλυτές είχαν προηγουμένως υποστηρίξει ότι το πλαφόν θα έχει μικρό άμεσο αντίκτυπο στα έσοδα από το πετρέλαιο που κερδίζει αυτή τη στιγμή η Μόσχα. Για την ώρα το ρωσικό αργό Urals διαπραγματεύεται κάτω από την τιμή του πλαφόν των 60 δολαρίων ανά βαρέλι.
Το ρωσικό πετρέλαιο πωλείται με έκπτωση, η οποία ανέρχεται σε περίπου 25-30 δολάρια το βαρέλι σε σχέση με τις τιμές του μπρεντ.
«Όσον αφορά τις απώλειες, κανείς δεν έχει δει περιπτώσεις ανώτατων τιμών ακόμη», είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ μιλώντας σε δημοσιογράφους. Ο Πεσκόφ είπε επίσης ότι η Ρωσία θα κάνει τα πάντα για να προστατευθεί από τα σχέδια των κορυφαίων οικονομιών της G7 να επιβάλουν δύο ανώτατες τιμές στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα, όπως γνωστοποίησε χθες αξιωματούχος της G7.
Πάντως, σύμφωνα με το Bloomberg που επικαλείται έκθεση του Φινλανδικού Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα (CREA), το πλαφόν στο ρωσικό αργό κοστίζει στο Κρεμλίνο 160 εκατ. ευρώ την ημέρα. Μάλιστα η έκθεση ανεβάζει το κόστος στα 280 εκατ. ευρώ όταν το ανώτατο όριο επεκταθεί στα διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα, όπως το ντίζελ και η βενζίνη, από τις 5 Φεβρουαρίου.
Η μελέτη παρέχει περαιτέρω στοιχεία για το πώς οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν από τις χώρες της G7 και οι σχετικές κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης πλήττουν τη Μόσχα, αναφέροντας ότι το ρωσικό αργό πωλείται ήδη πάνω από δύο φορές χαμηλότερα από τις παγκόσμιες τιμές.
Παρά το οικονομικό πλήγμα, ο ερευνητικός οργανισμός υποστηρίζει ότι η ΕΕ πρέπει να πιέσει ακόμη περισσότερο τη Μόσχα. Μια περαιτέρω μείωση του ανώτατου ορίου στα 25 με 35 δολάρια το βαρέλι, από 60 δολάρια που είναι σήμερα, θα εξακολουθούσε να είναι πάνω από το κόστος παραγωγής και μεταφοράς της Ρωσίας, αλλά θα μείωνε τα έσοδα από τις εξαγωγές πετρελαίου της χώρας κατά τουλάχιστον άλλα 100 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα, αναφέρει.
Η Ρωσία έχει αποστείλει μέχρι στιγμής 3,1 δισ. ευρώ αργού σε πλοία που υπόκεινται στο ανώτατο όριο τιμών, αναφέρει το CREA. Άλλα μέτρα που τέθηκαν σε εφαρμογή παράλληλα με τη μείωση του ανώτατου ορίου τιμών, όπως η ενίσχυση των κυρώσεων για μη συμμόρφωση και οι πρόσθετες κυρώσεις στις πωλήσεις δεξαμενόπλοιων, θα μπορούσαν να μειώσουν τα έσοδα από ορυκτά καύσιμα κατά 200 εκατ. ευρώ την ημέρα, συμπληρώνει.
Πηγή: naftemporiki.gr