Σε συνεργασία με την εταιρεία Torghatten Nord, τα ναυπηγεία Myklebust αναμένεται να κατασκευάσουν δύο υδρογονοκίνητα ferries. Τα εν λόγω πλοία είναι αποτέλεσμα εκτεταμένων μελετών που ξεκίνησαν στο πλαίσιο του έργου «Υδρογονοκίνητο ferry για το Vestfjorden» το 2019.
Καθένα από τα δύο ferries έχει μήκος 117 μ. και διαθέτει μεταφορική ικανότητα 120 αυτοκινήτων και 599 επιβατών. Τα πλοία αυτά θα λειτουργούν σε ένα από τα πιο μακρινά και επικίνδυνα δρομολόγια της Νορβηγίας, στο Lofoten. Προκειμένου τα εν λόγω ferries να αντεπεξέρχονται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες, φέρουν κλειστά καταστρώματα αυτοκινήτων και ειδικό σχεδιασμό κύτους, που διασφαλίζει εξοικονόμηση ενέργειας και αποτελεσματική απόσβεση των ταλαντώσεων της ταραγμένης θάλασσας του Lofoten.
Το σύστημα του υδρογόνου που απαιτείται για τη διαχείριση, την αποθήκευση και τη χρήση του ως καυσίμου είναι το μεγαλύτερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε πλοίο. Κάθε ferry διαθέτει κυψέλες καυσίμου ισχύος 6.400 kW και τα αντίστοιχα συστήματα βοηθητικών λειτουργιών. Είναι σχεδιασμένα για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, ενώ διαθέτουν ένα πολλαπλό υβριδικό σύστημα πρόωσης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, η κύρια πρόωση επιτυγχάνεται από τις κυψέλες καυσίμου, ενώ είναι επίσης εξοπλισμένα με κινητήρες ντίζελ ως εναλλακτική λύση σε περίπτωση που το σύστημα υδρογόνου δεν είναι διαθέσιμο ή ως εφεδρική σε έκτακτη ανάγκη.
Πηγή: naftikachronika.gr