Μενού Ροή
Προς την καλύτερη χρήση της ιστορίας της οδεύει η Motor Oil

Προς την καλύτερη χρήση της 50χρονης ιστορίας της οδεύει η Motor Oil, καθώς τα αποτελέσματα 1ου τριμήνου που ανακοίνωσε χθες, προϊδεάζουν για μια εξαιρετική χρονιά με νέα ρεκόρ κύκλου εργασιών αλλά και καθαρής κερδοφορίας.

Δεν είναι τυχαίο ότι η μετοχή της Motor Oil έκλεισε χθες για 9η διαδοχική συνεδρίαση ανοδικά, έχοντας κέρδη 14% αυτό το διάστημα, ενώ ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ κεφαλαιοποίηση για πρώτη φορά από τις 21 Φεβρουαρίου 2020, που σημαίνει ότι βρίσκεται σε νέα υψηλά 28 και πλέον μηνών.

Θυμίζουμε πως στη χρήση του 2021 η Motor Oil τίναξε τη… μπάνκα πετυχαίνοντας τον κορυφαίο τζίρο στην ιστορία της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε μια χρονιά, σπάζοντας το φράγμα των 10 δισ. ευρώ, ενώ μετά τις εντυπωσιακές χθεσινές ανακοινώσεις, το 2022 θα είναι μια ακόμη χρονιά ρεκόρ σε κύκλο εργασιών, αλλά κυρίως σε καθαρή κερδοφορία.

Μάλιστα, όπως εξελίσσονται τα πράγματα και δεδομένου ότι το δεύτερο τρίμηνο θα είναι καλύτερο από το πρώτο, η καθαρή κερδοφορία της Motor Oil στο σύνολο της χρήσης ίσως ξεπεράσει τα 500 ή και τα 600 εκατ. ευρώ, καθιστώντας τον όμιλο μέσα στις δύο – τρεις πιο κερδοφόρες ελληνικές εταιρείες ασχέτως κλάδου.

Σε όλες τις γραμμές του ισολογισμού (διυλιστήρια, πρατήρια, αεροπορικά καύσιμα κ.λπ.) τα κέρδη είναι εντυπωσιακά και πολύ ισχυρότερα των εκτιμήσεων όλων των αναλυτών, που αναμένεται να ξεκινήσουν ένα νέο μπαράζ αναβαθμίσεων για τη μετοχή, η οποία παρά την άνοδό της το τελευταίο διάστημα, εξακολουθεί να απέχει σημαντικά από τα ιστορικά υψηλά της επίπεδα και τα 24,40 ευρώ από τις 8 Ιουλίου 2019.

Σημειώνεται πως σήμερα η διοίκηση της Motor Oil θα ενημερώσει αναλυτές και επενδυτές για όλες τις εξελίξεις, για το πως κυλάει η χρονιά, την εξαγορά του 30% της Ελλάκτωρ, την πορεία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και την «πράσινη» στροφή του ομίλου, αλλά και τα σχέδια για την ΕΛΤΕΧ Άνεμος και την πιθανή εισαγωγή στο Χρηματιστήριο από το 2023 και μετά.

Τα μεγέθη

Ο κύκλος εργασιών εκτοξεύτηκε στα 3,258 δισ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, έναντι 1,886 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 252,43 εκατ. ευρώ, έναντι 84,947 εκατ. εύρω το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Η λειτουργική κερδοφορία EBITDA ανήλθε στα 318 εκατ. ευρώ έναντι 129 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν στα 197 εκατ. ευρώ έναντι 64 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Οι υψηλές διεθνείς τιμές του πετρελαίου και τα αυξημένα περιθώρια διύλισης σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ζήτησης καυσίμων στην εγχώρια αγορά έδωσαν ώθηση στα αποτελέσματα του ομίλου. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 σημειώθηκε μεγάλη άνοδος στην τιμή του πετρελαίου, στα 102 δολάρια το βαρέλι έναντι 80 δολαρίων στα τέλη του 2021, καθώς και υποχώρηση της ισοτιμίας του ευρώ.

Κάποιο προβληματισμό προκαλεί η επιλογή της διοίκησης να μειώσει τις επενδύσεις και να αυξήσει τον δανεισμό, ενώ διαθέτει πλεονάζουσα ρευστότητα που θα μπορούσε να εξασφαλίσει τη μείωση του κόστους εξυπηρέτησης και την βελτίωση των EBITDA. Ειδικότερα, οι επενδύσεις του ομίλου κατήλθαν στα 41 εκατ. ευρώ (από 67 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021), ενώ το καθαρό χρέος του ομίλου έφτασε το 1,756 δισ. ευρώ έναντι 1,450 δισ. ευρώ στα τέλη του 2021, δηλαδή ο δανεισμός αυξήθηκε σημαντικά.

Σε ό,τι αφορά το μέρισμα, η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην επερχόμενη τακτική γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί εντός του μήνα, τη διανομή συνολικού μεικτού μερίσματος για τη χρήση του 2021 ύψους 99,704 εκατ. ευρώ ή αλλιώς 0,9 ευρώ ανά μετοχή. Σημειώνεται ότι έχει ήδη διανεμηθεί για το 2021 ενδιάμεσο μέρισμα 22,156 εκατ. ευρώ (0,2 ευρώ ανά μετοχή) τον Νοέμβριο του 2021 ενώ το υπόλοιπο 0,7 ευρώ ανά μετοχή θα καταβληθεί εντός του 2022.

Επενδύσεις 175 εκατ. ευρώ το 2022

Ξέχωρα από την εξαγορά του 30% της Ελλάκτωρ και του 75% της ΕΛΤΕΧ Άνεμος, η Motor Oil υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα περί τα 175 εκατ. ευρώ το 2022, με το μεγαλύτερου μέρος αυτών να αφορά:

α) την ολοκλήρωση της κατασκευής και τη λειτουργία του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας,

β) την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, συνολικού προϋπολογισμού ευρώ 60 εκατ., για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του διυλιστηρίου σε 142MW (από 85MW), με σκοπό τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας του στα νέα δεδομένα μεγέθους

γ) τις συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous).

Οι προσδοκίες για το 2022 και η νέα μονάδα νάφθας

Στα νέα ρεκόρ μεγεθών και κερδοφορίας του 2022 αναμένεται να συμβάλει και η ολοκλήρωση της νέας μονάδας νάφθας σύντομα. Πρόκειται για μια επένδυση 245 εκατ. ευρώ που βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης. Παράλληλα, μέσα στο 2022 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή που δημιουργεί από κοινού (50-50) με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ο λόγος για το νέο υπερσύγχρονο Αεριοστροβιλικό Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μεικτής ισχύος 877 MW, στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής. Ένα σημαντικό deal που η αξία του θα ανέλθει στα 375 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής και 100 κατά την περίοδο λειτουργίας.

Μια σύμπραξη δύο εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων της χώρας η συνεργασία των οποίων είναι κορυφαίας ουσιαστικής αλλά και σημειολογικής αξίας, σε μια συγκυρία που ο ενεργειακός χάρτης στην Ελλάδα μεταβάλλεται και «χτίζεται» το νέο status quo που θα οδηγήσει τη χώρα τις επόμενες δεκαετίες.

Στόχος είναι η εμπορική λειτουργία της μονάδας να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ τις εργασίες κατασκευής θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ. Η τεχνολογία του κύριου εξοπλισμού που έχει επιλεγεί για το Σταθμό είναι η πλέον σύγχρονη και θα οδηγήσει σε πολύ υψηλούς βαθμούς συνολικής καθαρής απόδοσης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας