Μενού Ροή
Ενισχύει τον ηλεκτρικό στόλο της η Autohellas - «Γραμμή» για τον FTSE 25

Στην καλύτερη περίοδο της 55χρονης πορείας της βρίσκεται η Autohellas, τόσο από πλευράς αποτελεσμάτων, καθώς ανακοίνωσε το καλύτερο 9μηνο της ιστορίας της προ ημερών, με ρεκόρ τζίρου και κερδών, όσο και από πλευράς χρηματιστηριακής παρουσίας, καθώς η μετοχή διαπραγματεύεται σε ιστορικά υψηλά, έχοντας βάλει «πλώρη» για είσοδο στην ελίτ του Χ.Α. και στον FTSE 25.

Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα ο όμιλος Autohellas έχει επιδοθεί σε ένα εντυπωσιακό κρεσέντο επενδύσεων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Προχώρησε στην εξαγορά εταιρείας στην Πορτογαλία, εισήλθε στην αγορά ακίνητης περιουσίας μέσω της συμμετοχής στη θυγατρική Trade Estate του ομίλου Fourlis, ενώ απέκτησε και τις αντιπροσωπείες των Alfa Romeo, Fiat και Jeep για την Ελλάδα, κίνηση που αλλάζει ριζικά τον χάρτη της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας.

Μέσα σε αυτή την αναπτυξιακή πορεία, η εταιρεία εμπλουτίζει διαρκώς το στόλο της με νέα ηλεκτρικά οχήματα, αλλάζοντας – αργά αλλά σταθερά – το μείγμα του στόλου της. Βεβαίως, για μια εταιρεία με 49.000 οχήματα, ασφαλώς το (οριστικό) πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια απλή διαδικασία, ούτε υπαγορεύεται από κανόνες… ESG, αλλά η ίδια η αγορά θα δείξει πόση πρέπει να είναι η προσαρμογή και η στροφή στα οικολογικά οχήματα.

Πάντως, η εταιρεία ενέταξε στο Ταμείο Ανάκαμψης επένδυση συνολικού ύψους 170 κατ. ευρώ με στόχο να ενισχύσει το στόλο της, με έμφαση στην αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων με ηλεκτρικά και εν γένει την υποστήριξη της «πράσινης» στροφής. Αυτή η επένδυση των 170 εκατ. ευρώ, θα περιλαμβάνει ίδια συμμετοχή (20% ήτοι 34 εκατ. ευρώ), τραπεζικό δανεισμό και τα κεφάλαια του RRF.

Θυμίζουμε πως το 2021 η Autohellas είχε προχωρήσει σε επένδυση 13 εκατ. ευρώ, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και στόχο ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προορίζονται για βραχυχρόνια μίσθωση (υπηρεσία rent a car) να ξεπεράσει τα 200 οχήματα, όπως και έγινε.

Η Autohellas είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων που ήδη από το 2019 είχε αρχίσει να αλλάζει το μείγμα του στόλου της, με την προσθήκη ηλεκτρικών στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

Ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διαθέτει η εισηγμένη εριλαμβάνει από το FIAT 500 BEV έως το Tesla Model 3. Αλλα μοντέλα που ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο της Autohellas Hertz είναι μεταξύ άλλων το BMW i3, το Volkswagen ID.3 Pro Life, το Hyundai Kona Electric, το Mercedes EQA250, το Audi e-Tron 50 Quattro, το Mercedes EQC400 AMG.

Η εταιρεία προσφέρει πλέον τις υπηρεσίες Electric Rent και Electric Lease, έχοντας πραγματοποιήσει από το 2019 τις περισσότερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, διαθέτοντας μια πλήρη σειρά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων για εταιρείες και ιδιώτες.

 

Πολύ πιθανή η είσοδος στον FTSE 25

Την περασμένη Τετάρτη 2 Νοεμβρίου η μετοχή της Autohellas έφτασε ενδοσυνεδριακά έως τα 12 ευρώ που είναι το ιστορικό υψηλό της, ενώ τα 11,44 ευρώ που ολοκλήρωσε τις συνεδριάσεις Τετάρτης και Πέμπτης, είναι ιστορικό υψηλό σε κλείσιμο. Πλέον η μετοχή μετά την ελάχιστη (-0,70%) διόρθωση της Παρασκευής έκλεισε στα 11,36 ευρώ με την κεφαλαιοποίησή της να διαμορφώνεται στα 552 εκατ. ευρώ, ενώ την ξεπέρασε οριακά η Cenergy Holdings με αποτίμηση 555 εκατ. ευρώ λόγω του +3,18% της Παρασκευής.

Τόσο η Cenergy Holdings όσο και η Autohellas έχουν μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση από πέντε εταιρείες που συμμετέχουν στον FTSE 25, καθώς ξεπερνούν τις ElvalHalcor, Aegean Airlines, Σαράντη, Quest Συμμετοχών και ΟΛΠ. Φαίνεται πως η Autohellas έχει βάλει… πλώρη για είσοδο στον FTSE 25 και στην ελίτ του ελληνικού χρηματιστηρίου, καθώς προς τα τέλη Νοεμβρίου θα ανακοινωθούν από το Χ.Α. οι όποιες αλλαγές υπάρξουν.

 

Σε ιστορικά υψηλά τα μεγέθη

Η μετοχή της Autohellas δεν κάνει τίποτα άλλο από το να αντανακλά την εξαιρετική επιχειρηματική πορεία του ομίλου, που την περασμένη Τρίτη 1 Νοεμβρίου ανακοίνωσε τα καλύτερα αποτελέσματα 9μήνου της ιστορίας της, τόσο στον κύκλο εργασιών, όσο και στην κερδοφορία.

Συγκεκριμένα, το εννεάμηνο του 2022 ο κύκλος εργασιών έφτασε στα 568,6 εκατ. ευρώ, έναντι 485,9 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 17%. Τα Λειτουργικά Κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε 100,9 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φορών (EBT) έφτασαν στα 90 εκατ. ευρώ (έναντι 57,3 εκατ. το 2021), ενώ τα κέρδη μετά από φόρου ανήλθαν στα 71,5 εκατ. ευρώ, έναντι 46,4 εκατ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 54,1%. Συνολικά, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπέρασε τα 49.000 αυτοκίνητα, με 9.000 συνολικές αγορές νέων αυτοκινήτων.

 

Το κρεσέντο επενδύσεων

Στις 2 Αυγούστου αίσθηση έκανε στην αγορά το πρώτο «χτύπημα» της Autohellas σε μεγάλη χώρα της Μεσογείου που μάλιστα είναι και ισχυρό τουριστικό brand. Ο λόγος για την εξαγορά της HR Aluguer de Automóveis S.A., Hertz Franchisee της Πορτογαλίας, η οποία διαθέτει 6.000 οχήματα στόλο, ενώ κάνει κύκλο εργασιών από μισθώσεις και πωλήσεις μεταχειρισμένων περίπου στα 70 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Η ελληνική εταιρεία υπέγραψε δεσμευτική συμφωνία για την εξαγορά του 85,60% (συμπεριλαμβανομένων 4,4% ιδίων μετοχών, συνολικά 90%) του μετοχικού κεφαλαίου της Πορτογαλικής εταιρείας έναντι 31,5 εκατ. ευρώ. Εφόσον επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι κερδοφορίας της HR Automóveis ανά έτος μεταξύ του 2022-2024, είναι πιθανό το τίμημα να αυξηθεί κατά 7,5 εκατ. ευρώ φτάνοντας στα 39 εκατ.

Το deal αν πάρει τις ανάλογες εγκρίσεις και ολοκληρωθεί, η πορτογαλική εταιρεία θα γίνει η πιο σημαντική θυγατρική της Autohellas στο εξωτερικό, ενώ σε ορίζοντα διετίας θα διπλασιάσει το διεθνή τζίρο της εισηγμένης. Θυμίζουμε ότι η Autohellas έχει ήδη παρουσία σε εφτά ώρες, καθώς έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα του σήματος της Hertz σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Κύπρο, Ουκρανία και Κροατία.

Μέσα σε μια πενταετία ο όμιλος έχει εκτοξεύσει τα μεγέθη του μόνο από την αγορά αυτοκινήτου, καθώς το Δεκέμβριο του 2017 είχε αποκτήσει και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή το 70% των εταιρειών Hyundai και Kia στην Ελλάδα, μέσω της 100% θυγατρικής της Derasco, από τον επιχειρηματία Πάνο Δάβαρη που αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα επί σειρά ετών. Σήμερα, Hyundai και ΚΙΑ αποδίδουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της Autohellas, ενώ πλέον ο όμιλος έχει υπό την ομπρέλα του εφτά μάρκες που στο σύνολο της αγοράς φτάνουν περί το 25%.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας