Πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, αλλά μειωμένα έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου που είχε πολλές ιδιαιτερότητες οι οποίες είναι δύσκολο να επαναληφθούν στο άμεσο μέλλον αναμένουν οι αναλυτές για τον όμιλο Motor Oil που θα δημοσιεύσει μεγέθη 9μήνου και τρίτου τριμήνου σήμερα, μετά τη λήξη της συνεδρίασης στο ελληνικό χρηματιστήριο. Παράλληλα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η αυριανή ενημέρωση των αναλυτών όπου εκτός από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, θα επικαιροποιηθεί και η στρατηγική ενεργειακής μετάβασης με τους στόχους έως το 2030 για τον όμιλο.
Οι αναλυτές περιμένουν ισχυρό τρίτο τρίμηνο, με την Optima Bank να περιμένει καθαρά κέρδη 299 εκατ. ευρώ σε προσαρμοσμένο επίπεδο και EBITDA 463 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο εννεαμήνου τα καθαρά κέρδη αναμένονται στα 628 εκατ. ευρώ και τα EBITDA λίγο πάνω από 1,06 δισ. ευρώ. Ακόμα πιο ψηλά βάζει τον πήχη η Πειραιώς Χρηματιστηριακή, η οποία συστήνει αγορά για τη μετοχή καθώς το τρίμηνο θα είναι ισχυρό και θα δείξει πως είναι στο σωστό δρόμο για να πετύχει τους στόχους της.
Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή αναμένει προσαρμοσμένα EBITDA 1,087 δισ. ευρώ και προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 643 εκατ. ευρώ. Συνάμα, έχει δώσει τιμή – στόχο για τη μετοχή τα 31,30 ευρώ, ήτοι σημαντικά υψηλότερα από τα 22,44 ευρώ που έκλεισε χθες η μετοχή της Motor Oil.
Τα μεγέθη του εξαμήνου 2023
Σημαντική μείωση εσόδων και κερδοφορίας κατέγραψε ο όμιλος το α' εξάμηνο του 2023 με τους όγκους να είναι πεσμένοι λόγω εργασιών συντήρησης των μονάδων του διυλιστηρίου, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών να υποχωρήσει στα 5,928 δισ. ευρώ, μειωμένος κατά 24,96% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2022.
Σε αυτό συνέβαλλε η μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 8,80% (από ΜΤ 7.449.275 σε ΜΤ 6.793.700) σε συνδυασμό με το μειωμένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 25,26% σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου του 2022.
Σημαντική πτώση κατέγραψαν και τα καθαρά κέρδη του ομίλου, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 275 εκατ. ευρώ, από 685 εκατ. στο αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι επενδύσεις του Ομίλου στο α’ εξάμηνο της φετινής χρονιάς στην αναβάθμιση των διυλιστηρίων προσέγγισαν τα 97,1 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 535 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 43% ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA ανέρχονται σε 602 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 14% σε σχέση με πέρυσι.
Τι έδειξε το περυσινό 9μηνο
Θυμίζουμε ότι το περυσινό εννεάμηνο ήταν το καλύτερο της ιστορίας της Motor Oil καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 12,6 δισ. ευρώ με τα προ φόρων κέρδη στα 1,27 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ. Όσον αφορά το τρίτο τρίμηνο, στα 321,34 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη, υπερτριπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, σύμφωνα με τις ενδιάμεσες καταστάσεις του ομίλου. Ο όμιλος εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 4,76 δισ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο του 2022 έναντι 2,98 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2021, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 405,2 εκατ. ευρώ.