Μεγάλες κινήσεις εναλλαγών θέσεων, κάποιων εκροών αλλά και εισροών έλαβαν χώρα την περασμένη Παρασκευή στη Motor Oil, καθώς ήταν η τελευταία ημέρα αναδιάρθρωσης λόγω της διαγραφής της μετοχής από τον MSCI Standard Index, καθώς πλέον αποτελεί μέλος του MSCI Small Cap.
Ο συνολικός τζίρος του Χ.Α. στη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής εκτοξεύτηκε στα 377,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων μόνο τα 75 εκατ. ευρώ έγιναν στην κανονική διάρκεια της συνεδρίασης, που σημαίνει ότι στις δημοπρασίες διακινήθηκαν 302,5 εκατ. ευρώ, με τη Motor Oil να διακινεί 187,6 εκατ. ευρώ! Αυτό σημαίνει πως στις δημοπρασίες όλη η υπόλοιπη αγορά διακίνησε 115 εκατ. ευρώ, με τη Motor Oil να δεσπόζει καταλυτικά.
Στη μετοχή έγιναν μεγάλες κινήσεις καθώς διαφορετικού χαρακτήρα χαρτοφυλάκια και funds δραστηριοποιούνται στο δείκτη MSCI Standard και διαφορετικά στον MSCI Small Cap. Μάλιστα, και στη χθεσινή συνεδρίαση υπήρξε «ουρά» κινήσεων στη Motor Oil η οποία έκανε ξανά το μεγαλύτερο τζίρο με 16,56 εκατ. ευρώ, ακολουθούμενη από την Πειραιώς που διακίνησε 15,36 εκατ. και τη Eurobank με 11,57 εκατ. ευρώ.
«Κάηκαν» οι short – Ιστορικό ρεκόρ συναλλαγών
Πάντως, αυτό που έκανε εντύπωση είναι η ανθεκτικότητα της μετοχής την ημέρα του rebalancing καθώς αρκετοί είχαν πάρει θέσεις short ποντάροντας σε πτώση του τίτλου, που όμως αιφνιδίασε άπαντες θετικά, εξοβελίζοντας τους short, οδηγώντας τους μάλιστα σε άναρχη αναδίπλωση. Η μετοχή της Motor Oil λίγο πριν το κλείσιμο της κανονικής διάρκειας της συνεδρίασης έφτασε έως τα 22,18 ευρώ όταν ενισχύονταν 3,18%, ενώ στο τέλος έκλεισε με άνοδο 1,40% στα 21,70 ευρώ.
Ένα από τα ισχυρά χαρτοφυλάκια που φέρεται να έκλεισε ανοικτή θέση short είναι σύμφωνα με πληροφορίες το Millenium International Management. Περίμενε να πιεστεί ο τίτλος λόγω της διαγραφής από τον MSCI Standard Index, όμως έγινε το αντίθετο, οπότε καταγράφηκε μεγάλη αναδίπλωση και όχι μόνο από αυτό το επενδυτικό σχήμα.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οδήγησαν τις συναλλαγές της Motor Oil σε ιστορικό ρεκόρ την Παρασκευή. Οι συναλλαγές που έκανε η μετοχή αποτελούν ρεκόρ στα 23 χρόνια που βρίσκεται στο ταμπλό του Χ.Α. καθώς ξεπέρασαν και τις συναλλαγές που είχε κάνει το Φεβρουάριο του 2023, όταν είχε επανέλθει στον MSCI Standard Index.
Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή διακίνησε συνολικό όγκο 8.641.913 τεμαχίων μέσω 187,6 εκατ. ευρώ τζίρου, ενώ στις 28 Φεβρουαρίου 2023 είχε διακινήσει όγκο 6.321.325 τεμαχίων μέσω τζίρου που είχε φτάσει στα 158 εκατ. ευρώ. Μάλιστα τότε η μετοχή ήταν στα 25 ευρώ, ενώ τώρα βρίσκεται στα 21,70 ευρώ (στα 21,66 ευρώ χθες). Η Motor Oil έχει προς διαπραγμάτευση 110.782.980 μετοχές, που σημαίνει ότι άλλαξε χέρια άνω του 7% των μετοχών της, ενώ το Φεβρουάριο του 2023 είχε αλλάξει χέρια περίπου το 5% των μετοχών.
Φαίνεται πως η μετοχή είχε «πληρώσει» όλο το προηγούμενο διάστημα και με το παραπάνω τις όποιες δυσμενείς εξελίξεις, όπως την ανακοίνωση της επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 33% στα κέρδη του 2023 αλλά και της διαγραφής από τον «μεγάλο» MSCI, οπότε τώρα το smart money χτίζει εκ νέου θέσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως η μετοχή έβγαλε τον Αύγουστο υψηλότερα απ’ ότι ήταν την ημέρα της ανακοίνωσης φυγής από τον MSCI.
Στις 13 Αυγούστου που έγινε γνωστή η διαγραφή ο τίτλος πιέστηκε κατά 3,67% κλείνοντας στα 21,02 ευρώ, ενώ έβγαλε το μήνα από τα 21,70 ευρώ. Συνολικά βεβαίως τον Αύγουστο υποχώρησε κατά 7,70%, ενώ σε επίπεδο 8μήνου είχε πτώση 8,70%.
Στο 6,7% η μέση μερισματική απόδοση στα 23 χρόνια στο Χ.Α.
Ο όμιλος Motor Oil δεν αποτελεί μόνο την πιο κερδοφόρα ελληνική επιχείρηση, εντός και εκτός Χ.Α. (εξαιρουμένων των τραπεζών), διαθέτοντας παράλληλα το πιο σύγχρονο διυλιστήριο στην Ευρώπη με εξαιρετική απόδοση κεφαλαίων συγκριτικά με ομοειδείς επιχειρήσεις, εντός και εκτός Ελλάδας, αλλά έχει διαχρονικά και σταθερά την καλύτερη και πιο γενναία μερισματική πολιτική.
Η μερισματική απόδοση το 2023 έφτασε στο 7,6%, ενώ συνολικά στα 23 χρόνια που βρίσκεται στο Χ.Α. από τον Αύγουστο του 2001, έχει σταθμισμένη μέση μερισματική απόδοση 6,7%.
Το ιστορικό της Motor Oil στον MSCI
Η πρώτη φορά που εισήχθη στο δείκτη – βιτρίνα του Χ.Α. η μετοχή της Motor Oil ήταν στις 31 Αυγούστου 2018 έχοντας τιμή 20,3 ευρώ και αποτίμηση πάνω από 2 δισ. ευρώ, ενώ διεγράφη τον Νοέμβριο του 2020 έχοντας υποχωρήσει ακόμη και στα 7,85 ευρώ, λόγω του Covid-19 και των ευρύτερων lockdown άρα και της μείωσης ζήτησης καυσίμων.
Στη συνέχεια η Motor Oil εισήχθη εκ νέου στον MSCI Standard Index στις 28 Φεβρουαρίου 2023, με τιμή κλεισίματος την ημέρα της ανακοίνωσης 23,3 ευρώ (κρίσιμο 10ήμερο 22,10 - 23,40 ευρώ), ενώ η τιμή πριν από την ανακοίνωση για την τρέχουσα διαγραφή της δεν ξεπερνούσε τα 21,82 ευρώ. Το εύρος τιμών που είχε η Motor Oil το κρίσιμο 10ήμερο που λαμβάνει υπ’ όψιν του ο οίκος MSCI ήταν 22,7 - 23,7 ευρώ, σχεδόν όσο είχε στην εισαγωγή της τον Φεβρουάριο του 2023!
Σήμερα, η αποτίμηση του ομίλου είναι στα 2,39 δισ. ευρώ, ενώ η μετοχή έχει ιστορικό υψηλό στα 28,56 ευρώ από τις 23 Μαΐου 2024. Έκτοτε, υποχωρεί κατά 24,16%. Το σίγουρο είναι ότι με τέτοιο εκτόπισμα και τέτοια ποιότητα, η Motor Oil θα επιστρέψει, αργά ή γρήγορα στον MSCI Standard Index.