Μενού Ροή
Έρχεται νέα πλατφόρμα σύγκρισης τιμών για τους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων

Μια νέα πλατφόρμα, όπως την ήδη λειτουργούσα “energycost” αναμένεται άμεσα να προσθέσει στον “οπλισμό” του καταναλωτή η ΡΑΑΕΥ στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει για εμπέδωση όρους διαφάνειας στην αγορά, σε έναν τομέα που αναπτύσσεται ραγδαία, όπως αυτόν της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα πλατφόρμα θα “βγει” άμεσα. Άλλωστε, με την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων και των υποδομών ταχυφόρτισης να είναι ραγδαίες από την Αρχή κρίνεται αναγκαίο να δοθεί στον καταναλωτή η ευκαιρία για συγκρίσεις τιμών. Να σημειωθεί ότι η φόρτιση στο σπίτι είναι η πλέον οικονομική μια και χρεώνεται με το εκάστοτε τιμολόγιο που τρέχει για το κάθε νοικοκυριό, ενώ εάν υπάρχει φωτοβολταϊκό στέγης μπορεί να είναι και εντελώς δωρεάν και μάλιστα με “πράσινο” τρόπο. Υπάρχει ακόμη και η δωρεάν φόρτισης σε κάποια σημεία δήμων κτλ, ενώ στους ταχυφορτιστές εταιρειών οι χρεώσεις ποικίλουν με εκκίνηση από τα 45 λεπτά/KWh περίπου.

Σημειώνεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχει αναπτύξει το energycost.gr - ένα εργαλείο μέσω του οποίου παρουσιάζονται σε συγκρίσιμη μορφή το σύνολο των τιμολογίων που προσφέρουν στην αγορά οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον η διαδικτυακή εφαρμογή συγκρίνει και τα οικιακά και εμπορικά τιμολόγια Τελικών Πελατών φυσικού αερίου.

Όπως αναφέρεται, το energycost.gr εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων στους καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν να επιλέξουν τον προμηθευτή ηλεκτρικού που ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ της κατανάλωσής τους.

Το μοντέλο του energycost

Το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών, αποτελεί διαδικτυακή εφαρμογή της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, που με βάση και τις διεθνείς αναφορές αλλά και το ενδιαφέρον, που καταγράφεται για την “ψηφιακή της επίδοση” κι όχι μόνο, έχει γνωρίσει διεθνή αποδοχή. Η εφαρμογή energycost, όπως αναφέρεται,  σχεδιάστηκε, ώστε να αποτυπώνει και να συγκρίνει με τον πληρέστερο δυνατό τρόπο, βάσει των αρχών της διαφάνειας, της προσβασιμότητας στις πληροφορίες και της ανεξαρτησίας στην ενημέρωση, το συνολικό κόστος του ανταγωνιστικού σκέλους των προσφερόμενων τιμολογίων, καθώς και να υπολογίζει και το κόστος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων που συναρτώνται με την κατανάλωση ενέργειας.

Πεδίο εφαρμογής του εργαλείου σύγκρισης τιμών είναι τα τιμολόγια Μικρών Πελατών Χαμηλής Τάσης ηλεκτρικής ενέργειας και τα οικιακά και εμπορικά τιμολόγια Τελικών Πελατών φυσικού αερίου, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 3 των αντίστοιχων Κωδίκων Προμήθειας.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δίνοντας έμφαση στην εξυπηρέτηση και προστασία των καταναλωτών χαμηλού εισοδήματος, ενσωμάτωσε στο εργαλείο και τις εκπτώσεις των δικαιούχων του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ), ενώ στο πλαίσιο της γενικότερης ενδυνάμωσης του καταναλωτή στην προσφερόμενη πληροφορία συμπεριέλαβε και το κόστος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων που αποτελούν μέρος του συνολικού κόστους ενέργειας.

E - auto και στόχοι

Να σημειωθεί Επίσης, η διαδικασία του εξηλεκτρισμού, όπου κεντρική θέση έχει και το μεγάλο σχέδιο της επέκτασης της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα και η ενσωμάτωση των μπαταριών στο ηλεκτρικό σύστημα, αποτελούν βασικές προκλήσεις. Στο σχεδιασμό αυτό ήδη έχουν πάρει θέση οι μεγάλοι “παίκτες” του χώρου, καθώς με βάση και το ΥΠΕΝ: 

➢ Το 20% των ΙΧ οχημάτων αναμένεται να είναι μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως το 2027. 

➢ Προβλέπεται η άμεση λειτουργία 8.900 δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε κοινόχρηστους χώρους αστικών κέντρων. 

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με ρύθμιση που πέρασε από τη Βουλή,  οι δήμοι οφείλουν να προχωρήσουν τις διαδικασίες  έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, κάτι που όμως σε πολλές περιπτώσεις δύσκολα θα επιτευχθεί.

Μάλιστα, σε περίπτωση διενέργειας ανοιχτών διαγωνισμών παραχώρησης του δικαιώματος ανάπτυξης, διαχείρισης και λειτουργίας των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων τίθεται υποχρεωτική για τους δήμους η χρησιμοποίηση συγκεκριμένων τευχών, τα οποία θα εκπονηθούν από το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του ΥΠΕΝ και θα εγκριθούν με κοινή υπουργική απόφαση, έτσι ώστε να μην υπάρξουν διαφοροποιήσεις από δήμο σε δήμο. Πάντως, η ρύθμιση αφήνει και ένα… παράθυρο ανοιχτό καθώς προβλέπει ότι η προθεσμία έναρξης των διαγωνισμών θα μπορεί να παρατείνεται με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.

Στόχος είναι η προμήθεια και εγκατάσταση περίπου 11.000 δημοσίως προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε στρατηγικά σημεία αστικών και περιαστικών περιοχών, μια επένδυση που θα ξεπεράσει συνολικά τα 500 εκατ. ευρώ.   Τα σημεία είχαν χωροθετηθεί από τα 328 Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) τα οποία είχαν εκπονήσει οι δήμοι.  «Φορτίζω παντού» Παράλληλα, αναμένεται η πρόσκληση του προγράμματος   «Φορτίζω παντού», προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, το οποίο  αποτελεί και ορόσημο του Ταμείο Ανάκαμψης για το πρώτο τρίμηνο του 2023, προκειμένου να ενισχυθούν ιδιωτικοί φορείς (όπως είναι σούπερ μάρκετ, πρατήρια καυσίμων, εμπορικά κέντρα κ.ά.) για την εγκατάσταση περίπου 8.000 δημοσίως προσβάσιμων σημείων ταχείας και υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.  

Από μελέτη, πάντως, που είχε εκπονηθεί για λογαριασμό του  ΥΠΕΝ είχε υπολογιστεί ότι,  θα  απαιτηθούν περισσότερα από 13.000 δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2025 και συνολικά 100.000 έως το 2030, με τις αναγκαίες επενδύσεις να ξεπερνούν τα 700 εκατ. ευρώ.  Το πλήθος των φορτιστών στο δημόσιο οδικό δίκτυο αποτελεί, δε, κρίσιμη παράμετρο για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από τους πολίτες.  

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας