Το φιλόδοξο έργο, που στοχεύει, στην προώθηση της “περίσσειας” πράσινης ενέργειας, κύρια, από τα υπεράκτια αιολικά του Αιγαίου στην αγορά της Νότιας Γερμανίας, το γνωστό και ως Green Aegean Interconnector παραμένει στο τραπέζι, αλλά χωρίς όμως θεματικές εξελίξεις. Άλλωστε είναι ένα πολυσύνθετο έργο με πολλαπλές παραμέτρους και βέβαια μεταβλητές, που έχουν να κάνουν τόσο με την ανάπτυξη των ΑΠΕ, όσο και τα γεωπολιτικά δεδομένα, αλλά και τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, σε δημοσιογραφικό “πηγαδάκι”, πριν λίγες μέρες, στέλεχος του ΑΔΜΗΕ, που “τρέχει” το όλο έργο, δεν υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις, καθώς μάλιστα στη Γερμανία υπάρχει και ένα ανοιχτό ζήτημα με την κυβέρνηση της μέρας. Ουσιαστικά, η νέα κυβέρνηση θα δει εκ νέου το έργο, αφού διαμορφώσει και τη σχετική ενεργειακή της ατζέντα. Είναι, προφανές, όπως τονίστηκε, από το στέλεχος του διαχειριστεί, ότι χρειάζεται ισχυρή “πολιτική” σφραγίδα στο έργο, την ώρα που όπως αναφέρθηκε η πρόσφατη επίσκεψη, κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ, όπου η Γερμανία ήταν τιμώμενη χώρα, του μέχρι σήμερα υπουργού Οικονομικών υποθέσεων Ρόμπερτ Χάμπεκ, δεν απέδωσε σημαντικούς καρπούς.
Πάντως ο ΑΔΜΗΕ, όπως αναφέρεται, είναι σε διαδικασία επαφών με τους διαχειριστές των γειτονικών κρατών, καθώς το έργο, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, θα ακολουθεί υποθαλάσσια διαδρομή στην Αδριατική, θα προσαιγιαλώνεται στις ακτές της Σλοβενίας και θα συνεχίζει στην Αυστρία κι έπειτα στη Νότια Γερμανία. Να σημειωθεί ότι η επιλογή της θαλάσσιας όδευσης έγινε για λόγους ταχύτητας αδειοδοτήσεων.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα ο ΑΔΜΗΕ έχει βάλει στο “μικροσκόπιο” και μια εναλλακτική όδευση, σε συνεργασία με τον ομόλογό του Διαχειριστή της Βουλγαρίας, με διέλευση από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία για να φτάσει στις αγορές της Γερμανίας. Όπως, δε, αναφέρθηκε, το όλο σχέδιο αφού διαμορφωθεί σε τελικό βαθμό θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προφανώς, τα νέα δεδομένα με την κατάσταση της αγοράς στην Αν. Ευρώπη, όπου οι αδυναμίες των δικτύων στην Ουγγαρία είναι στο επίκεντρο, έχουν φέρει τις συζητήσεις προς το “γήπεδο” μια χερσαίας όδευσης, που ωστόσο είναι άκρως απαιτητική αδειοδοτικά.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες ένα σημαντικό “αβαντάζ” του διαδρόμου προς τη Νότια Γερμανία έχει να κάνει με το ότι δεν είναι έργο ρυθμιζόμενο - Regulated Asset - και άρα δεν επιβαρύνει τους καταναλωτές. Η υλοποίησή του ή όχι, πάντως, θα κριθεί από τα οικονομικά του δεδομένα.