Μενού Ροή
Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση 8,2 εκατ. ευρώ σε τέσσερα λιμάνια για cold ironing

Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 8,2 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) εξασφάλισαν τέσσερα ελληνικά περιφερειακά λιμάνια για την ανάπτυξη υποδομών cold ironing και την εκπόνηση σχετικών μελετών. 

Η πρόταση για την εξασφάλιση χρηματοδότησης οργανώθηκε και υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου και αφορά στους Οργανισμούς Λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας, στους οποίους το Ταμείο ελέγχει το 100% του μετοχικού τους κεφαλαίου. 

Οι ευρωπαϊκοί πόροι θα διατεθούν για την εγκατάσταση υποδομών cold ironing στο λιμάνι της Ραφήνας και την υλοποίηση μελετών επί του ίδιου αντικειμένου στα υπόλοιπα τρία λιμάνια. Η χρηματοδότηση από την Κομισιόν θα συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση των τεσσάρων λιμένων με την ανάπτυξη στις χερσαίες εγκαταστάσεις τους υποδομών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε ελλιμενισμένα πλοία, μειώνοντας δραστικά το ανθρακικό τους αποτύπωμα. 

Το έργο που εγκρίθηκε επίσημα στις 17 Ιουλίου έχει την κωδική ονομασία DECOMPRESS (DEcarbonizing the Greek COMPREhensive PortS) και είναι μία από τις 134 πρωτοβουλίες που επέλεξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για χρηματοδότηση από το CEF. Η έγκριση της πρότασης αποτελεί επιτυχία λαμβάνοντας υπόψη ότι συνολικά υποβλήθηκαν στο CEF 408 αιτήσεις για την εξασφάλιση χρηματοδότησης. 

Όλοι οι ευρωπαϊκοί λιμένες έχουν την υποχρέωση να αναπτύξουν υποδομές παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα ελλιμενισμένα πλοία έως το 2030, όπως προβλέπεται από τη δέσμη μέτρων Fit for 55 στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.  

Σύμφωνα με το Fit for 55, οι θαλάσσιοι λιμένες με τη μεγαλύτερη κίνηση πρέπει να παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά στο 90% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και επιβατών, ενώ εκείνοι που βρίσκονται σε ποταμούς, κανάλια και λίμνες πρέπει να έχουν τουλάχιστον μία λειτουργική υποδομή cold ironing έως το 2030. 

Οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 25% του συνόλου των εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το 71% των εκπομπών από μεταφορές προέρχεται από τα πάσης φύσεως οχήματα που κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ τα αεροσκάφη και τα πλοία αντιπροσωπεύουν το 14,4% και 13,5% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.  

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας