Στρατηγική συμφωνία για την εξασφάλιση 250.000 τόνων πράσινης μεθανόλης ετησίως συνήψε η Hapag-Lloyd με την Goldwind με έδρα το Πεκίνο.
Η πράσινη μεθανόλη θα αποτελείται από ένα μείγμα βιομεθανόλης και e-μεθανόλης, εξασφαλίζοντας μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) κατά τουλάχιστον 70%.
Μέχρι το 2030, η Hapag-Lloyd στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του στόλου της κατά περίπου ένα τρίτο σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2022. Σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, η παραγγελθείσα ποσότητα πράσινης μεθανόλης μπορεί να εξοικονομήσει συνολικά έως και 400.000 τόνους εκπομπών CO₂e κατά τη λειτουργία του στόλου ετησίως. Η Goldwind σχεδιάζει την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου πράσινης μεθανόλης κοντά στο υφιστάμενο project της στο Hinggan League της Κίνας.
Σημειώνεται επίσης ότι Hapag-Lloyd και Seaspan μετατρέπουν τα συστήματα πρόωσης πέντε υπό ναύλωση πλοίων μεταφορικής ικανότητας 10.100 TEUs σε διπλού καυσίμου μεθανόλης. Στόχος είναι το 2026 να κινούνται αξιοποιώντας την πράσινη μεθανόλη της Goldwind.
Σε συνέχεια της πρόσφατης επενδυτικής απόφασης για 24 νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με κινητήρες διπλού καυσίμου υγροποιημένου φυσικού αερίου χαμηλών εκπομπών, που ανακοινώθηκε στις 6 Νοεμβρίου, η επένδυση στην πράσινη μεθανόλη αποτελεί ένα ακόμα βήμα στις προσπάθειες της Hapag-Lloyd να προετοιμαστεί για ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων και να προωθήσει την αποανθρακοποίηση.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά