Μενού Ροή
Με τι τιμές καυσίμων θα πάμε διακοπές; - Πόσο θα πληρώσουμε αμόλυβδη και πετρέλαιο κίνησης

Στα επίπεδα που κινούνται σήμερα θα είναι το επόμενο διάστημα οι τιμές με βάση όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝ, κ. Γιάννης Αληγιζάκης και πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος κατά τη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, την περασμένη Πέμπτη.

Όπως είπε οι τιμές στα καύσιμα στο επόμενο διάστημα θα κινηθούν στα ίδια περίπου με σήμερα επίπεδα. Σε αυτό συνηγορούν πολλαπλοί παράγοντες οι ρυθμοί ανάπτυξης στην Κίνα και η καλή κατάσταση στην Ευρώπη.

“Υπάρχει έντονη αποκλιμάκωση τιμών. Από 112 δολάρια/βαρέλι, που ήταν πέρυσι, στα 75 -80 δολάρια/ευρώ και παρόλο που βλέπουμε ότι συντρέχουν κάποιοι λόγοι ανησυχίας, με τον ΟΠΕΚ+ να ανακοινώνει μείωση της παραγωγής, τελικά δεν υπήρξε άνοδος τιμών.

Μεγάλη μεταβλητότητα

Οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι χαμηλοί. στην Ευρώπη. Η Κινα δε βαδίζει σε δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης και γι αυτό θα έχουμε ένα ηρεμο καλοκαιρι με τιμές 75 -80 δολάρια/βαρέλι. Τις ίδιες μέρες πέρυσι η τιμή της αμόλυβδης ήταν 2,38 ευρώ/λίτρο η αμόλυβδη και τώρα είναι 1,86 ευρώ/λίτρ. Θέλω να πιστεύω να μην έχουμε μια γεωπολιτική αναταραχή που θα περάσουμε ένα ηρεμο τρίμηνο  με λιγο πολύ λογικές τιμές”  ανέφερε ο κ. Αληγιζάκης που τόνισε ότι “από την αρχή του 2023 είχαμε εκτιμήσει ότι η αγορά θα παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα, υψηλούς κινδύνους, αλλά συγχρόνως και ευκαιρίες που η κρίση σε ένα ευρύτερο πλαίσιο δημιουργεί.

Η μέχρι σήμερα πορεία της αγοράς, επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις που είχαμε κάνει για α’ εξάμηνο.

Η διατήρηση του πληθωρισμού στα επίπεδα του 5%, οι χαμηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης της οικονομίας, οι διαδοχικές αυξήσεις των επιτοκίων, η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος, η πολιτική αστάθεια και η αβεβαιότητα που δημιουργεί, είναι οι παράγοντες που δημιούργησαν ένα πολύ δύσκολο επιχειρηματικό α’ εξάμηνο.

Εάν σε αυτό προσθέσουμε ότι οι περίεργες κλιματολογικές συνθήκες με πολύ ζεστό χειμώνα που επηρέασαν αρνητικά το πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και ο φθινοπωρινός καιρός και οι βροχές τον Μάϊο και τον Ιούνιο, που επηρέασαν ιδίως στα Νησιά την τουριστική κίνηση, έχουμε όλους τους λόγους για τους οποίους το α’ εξάμηνο στην εσωτερική αγορά δεν κύλησε όπως το περιμέναμε και η κερδοφορία ήταν μειωμένη, σε σχέση με πέρυσι.

Αλλά και το διεθνές περιβάλλον στο οποίο  επιχειρούμε στο Διεθνές Εμπόριο έχει φέτος τα δικά του προβλήματα.

Υπάρχει μια αστάθεια στις τιμές, η πορεία των τιμών του αργού πετρελαίου δεν ακολουθεί την πορεία των προϊόντων, υπάρχουν ελλείψεις στα Διυλιστήρια παγκοσμίως διότι τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της πράσινης μετάβασης, υπήρχε μια αποεπένδυση.

Το α’ εξάμηνο, λοιπόν, όπως άλλωστε αναμέναμε ήταν δύσκολο.

Τα έσοδα

Αυτό επηρέασε σε έναν βαθμό και τα έσοδα τα οποία κινήθηκαν χαμηλότερα από πέρυσι αλλά παρά τις δυσκολίες και αξιοποιώντας το πλεονέκτημα ότι δραστηριοποιούμαστε σε πολλές και διαφορετικές αγορές, αλλά κυρίως χάρις την υψηλή κερδοφορία του Διεθνούς Εμπορίου, το α’ τρίμηνο του 2023, πετύχαμε στο α’ εξάμηνο ένα πολύ καλό οικονομικό αποτέλεσμα το οποίο επιβεβαιώνει ότι και σε δύσκολες περιόδους που τα απρόβλεπτα λειτουργούν εις βάρος, μπορείς να διατηρείς μια καλή κερδοφορία, διότι η ελίν είναι μια εξαιρετική εταιρεία και οι άνθρωποι της σε όλες τις Διευθύνσεις  και τα επίπεδα δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και ξεχωρίζουν στην αγορά.”

Το πλαφόν

Πάντως για τον κ. Αληγιζάκη η διατήρηση στο πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους πρατηρίων και εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών για τρία χρόνια μετά την υιοθέτησή του δημιουργεί ζητήματα. Η παρατεταμένη διάρκεια σε συνδυασμό με το ότι σήμερα δεν συντρέχουν οι ίδιες συνθήκες που υπήρχαν το 2020 αλλά και το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλη παραβατικότητα δημιουργεί προβλήματα στην αγορά σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας.

Όπως είπε σχολιάζοντας την πορεία της εταιρεία και της αγοράς το 2022 «ενώ η ενεργειακή κρίση κορυφωνόταν, έπρεπε παράλληλα να συμβιώσουμε με το πλαφόν και την παραβατικότητα. Το πλαφόν πρωτοεπεβλήθηκε τον Μάρτιο του 2020, την περίοδο του Covid, προκειμένου να αντιμετωπισθούν εξαιτίας της πανδημίας τυχόν κερδοσκοπικές τάσεις στα καύσιμα και σε άλλα προϊόντα άλλων Κλάδων της οικονομίας.

Η πανδημία τελείωσε, τα μέτρα που είχαν ληφθεί, ακυρώθηκαν, το πλαφόν όμως στα καύσιμα συνεχίσθηκε. Η Πολιτεία επικαλούμενη πλέον την ενεργειακή κρίση, τις τιμές στην αντλία και το ότι δεν πέρναγαν οι μειώσεις στον καταναλωτή, αποφάσισε να συνεχίσει την επιβολή του πλαφόν.

Εκανε λόγο για επιπτώσεις στις εταιρείες του κλάδου που είδαν τα περιθώρια τους να μειώνονται.

«Η ενεργειακή κρίση εξακολουθεί να υπάρχει αλλά τα δεδομένα σήμερα είναι τελείως διαφορετικά από πέρυσι. Οι τιμές από τα 128 δολάρια πέρυσι, σήμερα είναι στο επίπεδο των 76. Κινούνται εδώ και αρκετούς μήνες σε φυσιολογικά επίπεδα. Όμως το πλαφόν εξακολουθεί να υπάρχει.

Όταν η Πολιτεία επέβαλε το πλαφόν, είχε σαν στόχο να διατηρήσει ο Κλάδος τα ίδια περιθώρια κέρδους με εκείνα που είχε τον Αύγουστο του 2021, που χαρακτηριζόταν σαν μια κανονική περίοδο της αγοράς και τα περιθώρια κέρδους κανονικά. Όμως, με την ενεργειακή κρίση αυξήθηκε το χρηματοοικονομικό κόστος, είχαμε 4 αυξήσεις επιτοκίων, αυξήθηκε το μεταφορικό κόστος, και είχαμε πληθωρισμό 9% το 2022 και 5% σήμερα, το οποίο σημαίνει μισθοί και υπηρεσίες αυξήθηκαν. Συνεπώς, το μικτό περιθώριο στην Εσωτερική Αγορά, είναι σήμερα σαφώς μικρότερο από το περιθώριο που το ίδιο το Κράτος θεωρεί λογικό. Και το ότι δουλεύουμε με μικρότερα περιθώρια από αυτά, που θεωρεί το Κράτος ως λογικά, είναι ένα ζήτημα».

Παράλληλα ζήτησε από το κράτος προκειμένου η αγορά να προχωρά σε επενδύσεις να διασφαλίσει τη λειτουργία σε ένα υγιές και σωστό επιχειρηματικό περιβάλλον με σωστούς κανόνες και συνθήκες ελεύθερης αγοράς και οικονομίας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας