Κατασκευή μονάδας πράσινου υδρογόνου στην περιοχή της Λάρισας σχεδιάζει ο όμιλος Κοπελούζου, επενδύοντας στις τεχνολογίες καθαρής ενέργειας που θα ενισχύσουν τα όπλα της χώρας στο όνομα της ενεργειακής μετάβασης.
Για τις ανάγκες του νέου πρότζεκτ, ο όμιλος επενδύει σε δύο φωτοβολταϊκά και ένα αιολικό πάρκο στην περιοχή της Θεσσαλίας, συνολικής δυναμικότητας περίπου 50 MW, τα οποία θα αξιοποιήσει για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου σε μονάδα ηλεκτρόλυσης των 10 MW, η οποία πρόκειται να κατασκευαστεί στην ίδια περιοχή. Το έργο υπολογίζεται να είναι έτοιμο περίπου δύο με τρία χρόνια.
Στην βιομηχανία του υδρογόνου που αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια επενδύουν μαζικά οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας. Το «χορό» των επενδύσεων σέρνουν τα μεγάλα διυλιστήρια της χώρας της Motor Oil και της Helleniq Energy που αποτελούν σήμερα και τους μεγάλους καταναλωτές υδρογόνου ενώ στη νέα αγορά διεισδύει και η ΔΕΗ αλλά και άλλες μικρότερες αλλά εξειδικευμένες εταιρείες.
Την πολιτική του υδρογόνου ενστερνίζεται πλήρως το διυλιστήριο της Motor Oil, υλοποιώντας και το Blue Med, ένα πρόγραμμα με στόχο την δημιουργία ενός κόμβου ενέργειας χαμηλών ρύπων στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο κόμβος αυτός περιλαμβάνει την παραγωγή πράσινου υδρογόνου μέσω μονάδας 30 MW, τη δέσμευση CO2, τη μεταφορά και διανομή τους και εν τέλει τη χρήση τους στη βιομηχανία και τις μεταφορές.
Το ύψος της επένδυσης θα ανέλθει συνολικά σε 320 εκατ. ευρώ, με στόχο την παραγωγή 60.000 τόνων υδρογόνου ετησίως και τη μείωση των ρύπων κατά 465.000 τόνους/έτος στις εκπομπές Scope 1 και 80.000 στις εκπομπές Scope 3.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, μέσα στο 2024 προβλέπεται να λειτουργήσει σταθμός εφοδιασμού, ενώ θα ακολουθήσουν τα πρατήρια εφοδιασμού με υδρογόνο και το 2026 ο σταθμός ηλεκτρόλυσης, ο οποίος θα είναι ο μεγαλύτερος στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Από την πλευρά της Helleniq Energy, στο διυλιστήριο της Ελευσίνας προγραμματίζεται μια μικρή μονάδα ηλεκτρόλυσης 10 MW. Η εταιρεία αξιολογεί επίσης επένδυση σε τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) για το διυλιστήριο, με στόχο την παραγωγή «μπλε» υδρογόνου. Για τη συγκεκριμένη επένδυση έχει υποβληθεί και αίτημα χρηματοδότησης στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Καινοτομίας.