Μενού Ροή
Ερυθρά θάλασσα: Οι επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι - Αγωνία για την επόμενη ημέρα σε οικονομία και ενέργεια

Παγκόσμια ανησυχία και αναταράξεις στην οικονομία προκαλεί η ένταση στη Μέση Ανατολή αλλά και η κατάσταση στην Ερυθρά θάλασσα με τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε εμπορικά πλοία.

Η συνεχιζόμενη ένταση αλλά και οι αεροπορικές επιδρομές από τις ΗΠΑ και την Βρετανία επιτείνουν την ανησυχία για το παγκόσμιο εμπόριο και τα προβλήματα ενεργειακού εφοδιασμού παγκοσμίως, με τον κίνδυνο αναζωπύρωσης του πληθωρισμού να είναι ορατός.

Από τα τέλη Δεκεμβρίου εξαιτίας των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που υποστηρίζονται από το Ιράν, έχουν αλλάξει τη διαδρομή εκατοντάδες πλοία γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής.Τα πλοία που κατευθύνονται προς την Ευρώπη αποφεύγουν μια πολύ μικρότερη διαδρομή μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της διώρυγας του Σουέζ αυξάνοντας κατά πολύ το κόστος μεταφοράς αλλά και τις ημέρες, αφού η εναλλακτική πλωτή οδός είναι πιο χρονοβόρα. Σύμφωνα με ανάλυση της Hellmann Worldwide Logistics ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εκτραπεί από την Ερυθρά μέσω του περίπλου της Αφρικής στα τέλη Δεκεμβρίου είχε φτάσει τα 262 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Εκτός από τα πλοία που εκτρέπονται από τη διαδρομή του Σουέζ, υπάρχει επίσης ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων που εκτρέπονται από τη διώρυγα του Παναμά για να αποφύγουν τη συμφόρηση της διώρυγας.  Τη συγκεκριμένη οδό ακολουθούν από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μέχρι ρούχα και ηλεκτρονικά είδη που βρίσκονται σε κάθε σπίτι.Περίπου το 14% των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου και 30% των εμπορευματοκιβωτίων διέρχεται από την περιοχή.

Ορατά τα πρώτα προβλήματα

Ήδη, την Παρασκευή η Tesla ανακοίνωσε ότι αναγκάζεται να κλείσει το εργοστάσιό της έξω από το Βερολίνο από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου, λόγω καθυστερήσεων στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Την ίδια ώρα το πετρέλαιο σημείωσε άνοδο 1% την Παρασκευή, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός πετρελαιοφόρων άλλαξε την πορεία του από την Ερυθρά Θάλασσα μετά από τις αεροπορικές και θαλάσσιες επιδρομές από τις ΗΠΑ και τη Βρετανία κατά τη διάρκεια της νύχτας σε στόχους των Χούθι στην Υεμένη μετά από επιθέσεις στα πλοία από το Ιράν. - υποστηριζόμενη ομάδα.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού τύπου Brent διαμορφώθηκαν κατά 88 σεντς, ή 1,1%, υψηλότερα στα 78,29 δολάρια το βαρέλι. «Αν και η έλλειψη ναυτιλίας μέσω της Ερυθράς Θάλασσας... δημιουργεί προβλήματα μεταφοράς για ορισμένες προμήθειες αργού, ο αντίκτυπος στις αγορές φυσικού πετρελαίου είναι, μέχρι στιγμής, ελάχιστος», δήλωσε στο Reuters ο Ματ Στέφανι, πρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας επενδύσεων Cavanal Hill Investment Management. «Εάν η σύγκρουση επεκταθεί στην άλλη πλευρά της αραβικής χερσονήσου, οι αγορές πετρελαίου μπορεί να αντιδράσουν πολύ πιο σημαντικά», πρόσθεσε ο Στεφάνι.

Οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων Stena Bulk, Hafnia και Torm ανακοίνωσαν ότι αποφάσισαν να σταματήσουν τα πλοία που κατευθύνονται προς την Ερυθρά Θάλασσα. Ωστόσο, ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπιέ, είπε ότι η κυκλοφορία είναι τακτική και προς τις δύο κατευθύνσεις και δεν υπάρχει αλήθεια στις αναφορές ότι η ναυσιπλοΐα έχει διακοπεί λόγω των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα. Έντονη ανησυχία για τον αντίκτυπο που θα έχει στις τιμές του πετρελαίου ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, εξέφρασε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν. 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας