Στα 29,9 ευρώ, με ισχυρό περιθώριο ανόδου 42% από τα σημερινά επίπεδα, θέτει νέα τιμή-στόχο (από τα 36,7 ευρώ) για τη μετοχή της Motor Oil (ΜΟΗ) η Optima Bank διατηρώντας τη σύσταση για αγορά και προβλέποντας ότι το συνολικό μέρισμα για το 2024 θα ανέλθει στο 1,4 ευρώ/μετοχή (0,3 προμέρισμα που έχει καταβληθεί συν 1,1 ευρώ μέρισμα που επίκειται να καταβληθεί) διαμορφώνοντας μερισματική απόδοση της τάξης του 6,62%.
«Η Motor Oil διαπραγματεύεται σήμερα με EV/EBITDA 2025e 4x, πολύ κάτω από τον μέσο όρο του μέσου κύκλου 2015-23 που είναι 6,2x, και επίσης με έκπτωση σε όρους P/E σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της», εκτιμούν οι αναλυτές της τράπεζας σε έκθεσή τους με τον εύγλωττο τίτλο: «Αλεξίσφαιρη MOH -σημαντικά ελκυστική στα τρέχοντα επίπεδα».
Οι αναλυτές της Optima Bank, αναγνωρίζοντας ότι το 2024 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τα διυλιστήρια λόγω της συμπίεσης στα περιθώρια κέρδους και ακόμη πιο δύσκολη για τα ελληνικά διυλιστήρια λόγω της επιβολής έκτακτης φορολογίας για 2η συνεχόμενη χρονιά, χαρακτηρίζουν «υπερβολική» τη μείωση της τιμής της μετοχής της ΜΟΗ κατά περίπου 26% από τα υψηλά του περασμένου Μάϊου για τρεις κυρίως λόγους:
- η ΜΟΗ, λόγω της πολυπλοκότητας του διυλιστηρίου της, είναι πιο ανθεκτική σε διορθώσεις περιθωρίου κέρδους,
- ο επιπλέον φόρος δεν θα επαναληφθεί
- και η ΜΟΗ είναι ασφαλισμένη έναντι της πρόσφατης πυρκαγιάς και λειτουργεί ήδη στο 80% περίπου της ονομαστικής της δυναμικότητας, περιορίζοντας τις αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία της από την πυρκαγιά που έθεσε εκτός λειτουργίας τη μία από τις δύο μονάδες απόσταξης τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα προσαρμοσμένα EBITDA του ομίλου θα διαμορφωθούν το 2024 στα 996 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 33% σε ετήσια βάση λόγω και της χαμηλότερης παραγωγής μετά την πυρκαγιά στο διυλιστήριο, και θα μειωθούν στα 943 εκατ. ευρώ το 2025, μειωμένα κατά 5% σε ετήσια βάση λόγω των μειωμένων περιθωρίων διύλισης που θα υπεραντισταθμίσουν την ανάκαμψη της δραστηριότητας λιανικής εμπορίας και την αυξημένη συνεισφορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Για το 2025 προβλέπουν πλήρη αποκατάσταση του διυλιστηρίου (3ο τρίμηνο), ολοκλήρωση της νέας μονάδας φυσικού αερίου της ΜΟΗ με τη ΓΕΚ -ΤΕΡΝΑ με την ονομασία «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής» και απόδοση των νέων επενδύσεων στο διϋλιστήριο.