Ανήκει στον τομέα της ενέργειας έχοντας μάλιστα τον πλέον νευραλγικό ρόλο καθώς αποτελεί τον διαχειριστή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, το 2023 ανακοίνωσε αποτελέσματα – ρεκόρ, όμως η μετοχή, εδώ και εφτά χρόνια, από την εποχή που αποσχίστηκε από τη μητρική ΔΕΗ, συνεχίζει να παρουσιάζει εικόνα εντελώς ασύμβατη με το εκτόπισμα και την «πολυτιμότητα» του ομίλου.
Ο λόγος για τη μετοχή του ΑΔΜΗΕ που χθες έκανε ράλι +5,02% με φόντο την ανακοίνωση εξαιρετικών αποτελεσμάτων χρήσης 2023, όμως αυτό ήταν μια αναλαμπή, μια εξαίρεση στην εντελώς flat πορεία που έχει το πρώτο 4μηνο του 2024 στο Χ.Α., όπου υποχωρεί κατά 1,13%. Θυμίζουμε πως το 2022 ο τίτλος του ΑΔΜΗΕ υποχώρησε κατά 29,8%, ενώ το 2023 πήρε πίσω τη ζημιά με άνοδο 30,59%. Μια άνοδο μεγάλη για τα δεδομένα της, αλλά μικρή συγκριτικά με την υπόλοιπη αγορά, καθώς υστέρησε τόσο έναντι του Γενικού Δείκτη (+39,09%) όσο και έναντι των περισσότερων άλλων ενεργειακών μετοχών.
Από την αρχή που αποσχίστηκε από τη ΔΕΗ, το καλοκαίρι του 2027, η μετοχή του ΑΔΜΗΕ δεν έχει διαμορφώσει χρηματιστηριακή «προσωπικότητα», ενώ ασχέτως της ποιότητας των οικονομικών στοιχείων, των μεγάλων επενδύσεων και της κρισιμότητας του ρόλου που διαδραματίζει, ουδέποτε η αγορά αποτύπωσε ούτε κατά το ήμισυ τις αξίες αυτές.
Η υστέρηση διαχρονικά
Γενικώς η μετοχή του ΑΔΜΗΕ έχει απογοητευτική παρουσία στο Χ.Α. την τελευταία εφταετία όπου διαπραγματεύεται αυτόνομα, υστερώντας τόσο έναντι της «μητρικής» ΔΕΗ, όσο και έναντι του Γενικού Δείκτη αλλά και των περισσοτέρων μετοχών του κλάδου. Και όλα αυτά, σε μια συγκυρία κοσμογονίας για τον κλάδο της ενέργειας, όπου και οι μετοχές τα τελευταία χρόνια βρίσκονται στην αιχμή της επικαιρότητας, έχοντας δώσει και τις καλύτερες αποδόσεις στους μετόχους τους.
Δεν είναι τυχαίο ότι από την ημέρα της απόσχισης, δηλαδή από τις 19 Ιουνίου 2017 η μετοχή του ΑΔΜΗΕ υποχωρεί κατά 6,60%, την ώρα που ο Γενικός Δείκτης κερδίζει 66%, ενώ η ΔΕΗ καταγράφει ισχυρότατο ράλι +384%.
Όλα αυτά τα χρόνια η διακύμανση της μετοχής του ΑΔΜΗΕ είναι «φτωχή» όπως και αντίστοιχη είναι και η απόδοσή της προς τους μετόχους του. Στις 16 Ιανουαρίου 2019 η μετοχή έπεσε στο ιστορικό της χαμηλό των 1,47 ευρώ, ενώ στις 8 Απριλίου 2021 βρέθηκε στα 2,8450 ευρώ που έως τώρα αποτελούν το ιστορικό υψηλό του ομίλου.
Η άσχημη εικόνα στο ταμπλό είναι και η αιτία που η μετοχή έχασε τη θέση της στον FTSE 25 καθώς από το Νοέμβριο του 2022, τη θέση του πήρε η Autohellas, ενώ έκτοτε το ΑΔΜΗΕ διαπραγματεύεται στον Mid Cap του Χ.Α., έχοντας αποτίμηση 509 εκατ. ευρώ.
Η μετοχή αξίζει καλύτερης εικόνας
Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι η πορεία της μετοχής «αδικεί» κατάφορα το εκτόπισμα του ομίλου ΑΔΜΗΕ, που έχει τον πλέον καταλυτικό ρόλο για τον ενεργειακό κλάδο στη χώρα μας, τη διανομή του ρεύματος εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά σε όλη την Ελλάδα.
Την ακραία υποτιμητική στρέβλωση που ενυπάρχει σε μόνιμη βάση στη μετοχή του ΑΔΜΗΕ έχει επισημάνει σε δύο αναλύσεις της η Eurobank Equities. Η πρώτη δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2023, όπου έδωσε τιμή – στόχο τα 2,90 ευρώ (που ουδέποτε έχει πιάσει ο τίτλος), ενώ η δεύτερη δημοσιεύτηκε στα τέλη Ιουλίου 2023, όταν και η τιμή – στόχος ανέβηκε στα 3,30 ευρώ.
Η κορυφαία ΑΧΕ στην πρώτη ανάλυσή της επισήμαινε πως η μετοχή είναι υποτιμημένη και όχι τόσο «αγαπητή» όσο της αξίζει, ενώ τόνισε πως ο τίτλος μπορεί να προσφέρει και σημαντική απόδοση στους μετόχους τα επόμενα χρόνια μέσω των μερισμάτων.
Στο +100,3% τα καθαρά κέρδη - Μονοψήφιο p/e
H μετοχή διαπραγματεύεται με μονοψήφιο p/e, ενώ ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 116,6 εκατ. ευρώ για το 2023. Tα ενοποιημένα συνολικά έσοδα σε επίπεδο ομίλου του ΑΔΜΗΕ διαμορφώθηκαν σε 392 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 33% έναντι 295 εκατ. ευρώ το 2022.
Η κυριότερη μεταβολή ήταν από τα έσοδα ενοικίου συστήματος μεταφοράς που αυξήθηκαν σε σχέση με το 2022 κατά 95,5 εκατ. ευρώ (35%), από 272 εκατ. ευρώ σε 367,4 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της αναπροσαρμογής των μοναδιαίων Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος τον Σεπτέμβριο του 2022 και της χρήσης μεγαλύτερου ποσού από δικαιώματα χρήσης των διασυνδέσεων.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 151,9 εκατ. ευρώ έναντι 76,8 εκατ. ευρώ το 2022 με τα χρηματοοικονομικά έξοδα να αυξάνονται σε 20,1 εκατ. ευρώ έναντι 15,8 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της αύξησης των κυμαινόμενων επιτοκίων Euribor.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 116,6 εκατ. ευρώ έναντι 58,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 100,3% με το καθαρό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται σε 29,7% το 2023, έναντι 19,7% το 2022 για τον Όμιλο και 30,6% το 2023, έναντι 20,2% το 2022.
Οι επενδύσεις ανήλθαν στα 672 εκατ. ευρώ που είναι ιστορικό υψηλό για τον ΑΔΜΗΕ με εμβληματικότερα έργα την πρόοδο στη διασύνδεση Αττικής-Κρήτης, την τέταρτη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων και τις πρώτες δαπάνες της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ.