Στροφή στην ηλεκτροκίνηση κάνουν χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σε όλων των κόσμο, αφήνονταν στην άκρη τα οχήματά τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης και αναζητούν πράσινες λύσεις. Σε μεγαλουπόλεις με αυξημένη κίνηση αλλά και σε φτωχότερα κράτη, πολλοί αγοράζουν εναλλακτικά ηλεκτρικά οχήματα με δύο ή τρεις τροχούς για να ταιριάζουν στις ανάγκες τους.
Ο τομέας των μεταφορών συμβάλλει περίπου στο 20 % παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και ο αριθμός των ανθρώπων που αγοράζουν οχήματα αυξάνεται καθώς αυξάνεται ο πληθυσμός και το επίπεδο του διαθέσιμου εισοδήματος. Για αυτόν τον λόγο, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο πιέζουν τους καταναλωτές να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας οικονομικά κίνητρα, όπως φορολογικές ελαφρύνσεις, για να κάνουν τη μετάβαση. Ενώ αυτό λειτουργεί σε αγορές όπως της Βόρειας Αμερικής και τη Ευρώπης, άλλες αγορές ενδιαφέρονται για διαφορετικούς τύπους ηλεκτροκίνησης. Σε χώρες σε όλη την Ασία και την Αφρική, πολλοί άνθρωποι κυκλοφορούν χρησιμοποιώντας λιγότερο συμβατικά οχήματα, όπως μοτοσικλέτες, σκούτερ.
Στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού χρησιμοποιεί ποδήλατα, σκούτερ και άλλα μικρά οχήματα για να μετακινηθεί, και οι καταναλωτές αναζητούν πλέον ηλεκτρικές εναλλακτικές. Στην Ινδία, το 2023, πάνω από τα μισά από όλα τα νέα τρίτροχα οχήματα που πωλήθηκαν και ταξινομήθηκαν λειτουργούσαν με μπαταρίες. Και υπάρχουν τώρα πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις παγκοσμίως που αναπτύσσουν την επιχείρησή τους γύρω από την αυξανόμενη ζήτηση για μικρά ηλεκτροκίνητα. Πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν τώρα ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις για μικρά οχήματα, όπως μοτοσικλέτες. Για παράδειγμα, η Honda ανακοίνωσε πρόσφατα τον στόχο της πώλησης τεσσάρων εκατομμυρίων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ετησίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις για την κυκλοφορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων. Για παράδειγμα, στο Μεξικό, η κυβέρνηση συνεχίζει να επιδοτεί το πετρέλαιο αντί για τις μπαταρίες, καθιστώντας ελκυστικό για τους καταναλωτές να συνεχίσουν να αγοράζουν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε μια χώρα που μάχεται με μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση και υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις μεγάλες πόλεις της, η κυβέρνηση πρέπει να υποστηρίξει τους καταναλωτές να στραφούν σε ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις. Στην Πόλη του Μεξικού, η Econduce – μια υπηρεσία κοινής χρήσης ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων, έχει αποκτήσει δημοτικότητα, δείχνοντας τη δυνατότητα ανάπτυξης της αγοράς, εάν υποστηρίζεται από ευνοϊκές πολιτικές.
Στην Κένυα, υπάρχουν περίπου 1,3 εκατομμύρια boda boda (ποδήλατα και ταξί μοτοσικλετών) σε όλη τη χώρα, περίπου 1.500 από τα οποία λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια. Μια εκκίνηση, η ARC Ride, δημιούργησε μια υπηρεσία που επιτρέπει στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν μια εφαρμογή που ξεκλειδώνει ένα ντουλάπι που περιέχει μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία λιθίου. Οι οδηγοί ταξί μοτοσυκλέτας μπορούν να αφήσουν την αποφορτισμένη μπαταρία τους σε άλλο ντουλάπι και να πάρουν το νέο για να διανύσουν άλλα 90 χιλιόμετρα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 72 σταθμοί ανταλλαγής στην πρωτεύουσα της Κένυας, Ναϊρόμπι, με περισσότερα να έχουν δημιουργηθεί.
Περίπου το 70 % των οχημάτων στην Ινδία είναι δίτροχα , κυρίως σκούτερ και μοτοσικλέτες. Περίπου το 90 % του στόλου των 2,3 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων της Ινδίας αποτελείται από δίκυκλα και τρίκυκλα. Ένα ομοσπονδιακό σχέδιο 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεκίνησε για την ενθάρρυνση της κατασκευής ηλεκτροκίνητων και την παροχή οικονομικών κινήτρων στους πελάτες που αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο έχει αυξήσει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και έχει υποστηρίξει τις πωλήσεις τους.