Μενού Ροή
Τα δέκα συν ένα πιο διαβασμένα άρθρα στο energymag το 2021 - Καλή χρονιά!!

Το σοκ που προκάλεσε στους καταναλωτές το κόστος της «πράσινης» μετάβασης, οι παρενέργειες από την  έκρηξη στις τιμές του φυσικού αερίου και οι προσπάθειες της κυβέρνησης να μετριάσει τις επιπτώσεις ήταν ορισμένα από τα πρώτα θέματα που επέλεξαν οι αναγνώστες του energymag.gr την χρονιά που μας πέρασε.

Στους πρώτους μήνες της ιστοσελίδας μας, οι αναγνώστες επέλεξαν ως πρώτο θέμα, τις πληροφορίες ότι ο πολύκροτος αγωγός φυσικού αερίου East Med είναι πολύ πιθανό να μην υλοποιηθεί, κάτι που υπονόησε και ο Αμερικανός πρέσβυς.

Οι αναγνώστες του energymag.gr έδειξαν ξεχωριστό ενδιαφέρον για την πιθανή επένδυση εγκατάστασης υποδοχής LNG Καταριανών στον Βόλο και τον ρόλο του Έλληνα που τρέχει την προσπάθεια.

Τρίτο σε αναγνωσιμότητα η αποκάλυψη ότι επιστρέφει μετά την αύξηση κεφαλαίου και την μείωση του ποσοστού του Δημοσίου κάτω από το 51%, ο 13ος και ο 14ος μισθός για τους εργαζομένους στην ΔΕΗ.

Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των αναγνωστών για τα ενεργειακά θέματα της Βαλκανικής χερσονήσου και ειδικά οι προσπάθειες μικρών χωρών, όπως η Βόρεια Μακεδονία και το Κόσσοβο να προσαρμοστούν στις επιταγές της ενεργειακής μετάβασης.

Το νέο πρόγραμμα Εξοικονομώ, που περίμενε μια ολόκληρη αγορά, αυτή των επισκευών κατοικιών και μαζί χιλιάδες πολίτες που ανέμεναν την επιδότηση για να αναβαθμίσουν ενεργειακά τις κατοικίες τους, ήταν σταθερά υψηλά στις προτιμήσεις, όπως και τα θέματα της ηλεκτροκίνησης και των νέων τεχνολογιών.

Το energymag.gr τους πρώτους μήνες της δημοσιογραφικής του πορείας καλωσόρισε – και σας ευχαριστούμε - χιλιάδες αναγνώστες από κάθε γωνιά της χώρας.

Δεσμευόμαστε ότι και στην νέα χρονιά, θα φροντίσουμε να συνεχίσετε να λαμβάνετε πληροφορίες από πρώτο χέρι, με προστιθέμενη αξία, για τη βιώσιμη ενέργεια, την επιχειρηματικότητα, τις χρηματοδοτήσεις, το περιβάλλον και τις πράσινες τεχνολογίες.

Καλή χρονιά!

1. Τίτλοι τέλους για τον East Med; – Ασύμφορος λέει ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ

Ξεκάθαρη θέση για το θέμα της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου East Med πήρε ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ, σε διαδικτυακό φόρουμ που συμμετείχε στις 8 Σεπτεμβρίου.

Στον διάλογο που είχε με διεθνολόγους από τις ΗΠΑ και την Ελλάδα και είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα ο κ. Πάιατ, ξεκαθαρίζει ότι “ο αγωγός East Med, αν επρόκειτο να κατασκευαστεί, θα ήταν το βαθύτερο και ακριβότερο έργο αγωγών στην ιστορία του κόσμου”.

Και καταλήγει, “επομένως, αν ο αγωγός East Med κατασκευάζεται ή όχι στο μυαλό μου, δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική και καμία σχέση με τη διπλωματία. Είναι ένα ερώτημα για τις αγορές. Τουλάχιστον προς το παρόν, οι αγορές φαίνεται να σηματοδοτούν ότι αυτός ο αγωγός είναι απίθανο να επιδιωχθεί”.

Ο κ. Πάιατ πρόσθεσε ότι “όλοι παρακολουθούμε τι συμβαίνει με την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση και την ταχεία στροφή στις ανανεώσιμες πηγές, και καταλαβαίνουμε ότι ενώ το LNG πρόκειται να διαδραματίσει έναν απαραίτητο ρόλο βραχυπρόθεσμα – εννοώ τις επόμενες δεκαετίες – ως όχημα στην ενεργειακή μετάβαση, δεν είναι η μακροπρόθεσμη απάντηση στις ενεργειακές μας απαιτήσεις. Στην πραγματικότητα, το κλίμα μας δεν μπορεί να το υποστηρίξει αυτό”.

Ο πρέσβης των ΗΠΑ δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ότι ο αγωγός “Nord Stream 2 είναι μια κακή συμφωνία”.

2. Καταριανοί επενδυτές δημιουργούν μονάδα υποδοχής LNG στον Βόλο – Ποιος είναι ο Έλληνας επικεφαλής Δρ Θεόδωρος

Με ταχύτατους ρυθμούς στήνεται μια ακόμα Μονάδα Αποθήκευσης, Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), στο Λιμάνι του Βόλου.

Η μονάδα που ανήκει στην θυγατρικής της καταριανής εταιρείας Powerglobe, Mediterranean Gas, πήρε αρχική έγκριση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία έδωσε προθεσμία 15 ημερών σε όποιον έχει έννομο συμφέρον, προκειμένου να υποβάλει τις αντιρρήσεις του.

Σύμφωνα με την ΡΑΕ οι αντιρρήσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από όλα τα αναγκαία στοιχεία που τεκμηριώνουν τους ισχυρισμούς του.

Πρόκειται για μια επένδυση, που σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα της ιστοσελίδας Tradewindsnews.com εκτιμάται στα 400 εκατομμύρια δολάρια και ιθύνων νους είναι ο Έλληνας διευθύνων σύμβουλος της καταριανής εταιρείας Dr Θόδωρος Θεοδωρόπουλος, γνωστός στην αγορά ενέργειας ως Δρ. Θεόδωρος.

Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί μια μονάδα συνολικού μήκους 250 μέτρων και δυναμικότητας 180,000 cbm LNG (αποθήκευση και επαναεριοποίηση). Σε ότι αφορά το κομμάτι της ηλεκτροπαραγωγής, που θα την συνοδεύει, το δημοσίευμα έκανε λόγο για μονάδα συνδυασμένου κύκλου, ισχύος 300 MW.

Το FSRP θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023, όπως υπογραμμίζει η ίδια η εταιρεία.

3. Επιστρέφει 13ος-14ος μισθός στη ΔΕΗ – Αίρεται και το πλαφόν αποδοχών

Κανονικά, μετά από 10 σχεδόν χρόνια, θα καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων στους εργαζόμενους της ΔΕΗ σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρουν στελέχη του συνδικάτου μετά από επικοινωνία με τη διοίκηση της επιχείρησης.

Όπως γνωστοποίησε η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ μετά από συνάντηση με τον Πρόεδρο της ΔΕΗ Γιώργο Στάσση, ο επικεφαλής της εταιρείας δεσμεύτηκε ότι οι υπηρεσίες θα προχωρήσουν άμεσα:

  • Στην καταβολή ολόκληρου του Δώρου των Χριστουγέννων έως τις 21/12/2021.
  • Την άρση του Ανώτατου Ορίου Αποδοχών με ημερομηνία έναρξης την 16η Νοεμβρίου 2021. Σύμφωνα με πληροφορίες η άρση του πλαφόν για σειρά εργαζομένων, υπολογίζεται σύμφωνα με την ΓΕΝΟΠ σε επιπλέον 132 ευρώ το μήνα.
  • Την καταβολή των Διατακτικών Σίτισης από την παραπάνω ημερομηνία σε όλους πλέον του μισθωτούς με βάση τα οριζόμενα στις σχετικές ΕΣΣΕ.

Η επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού στην ΔΕΗ, έρχεται ως αποτέλεσμα της μείωσης του ποσοστού του δημοσίου κάτω από το 50%. Ως εκ τούτου εξομοιώνεται το καθεστώς των αμοιβών τους με αυτό του ιδιωτικού τομέα.

4. Στη Βόρεια Μακεδονία κόβουν υπαλλήλους από τις εταιρείες ενέργειας – Το Κόσοβο εισάγει περιορισμούς στο ηλεκτρικό

Οι κρατικοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής της Βόρειας Μακεδονίας (ESM) ανακοίνωσαν ότι υιοθετούν μέτρα περικοπών του λειτουργικού τους κόστους λόγω της ενεργειακής κρίσης.

Η εταιρεία είπε ότι τα μέτρα αυτά στοχεύουν στη μείωση του μη παραγωγικού κόστους και στην υλοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας επενδύοντας όσο το δυνατόν λιγότερους υλικούς και ανθρώπινους πόρους.

Όλα τα άλλα έξοδα έχουν μειωθεί ή διακοπεί πλήρως, όπως χορηγίες, παραστάσεις, επαγγελματικά ταξίδια που δεν σχετίζονται αυστηρά με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και η πληρωμή υπερωριών έχει μειωθεί στο ελάχιστο απαραίτητο, ενώ έχει καταβληθεί το νόμιμο μεροκάματο. στο μισό.

Η προμήθεια οχημάτων έχει διακοπεί, πλην των οχημάτων που χρειάζονται για την παραγωγική διαδικασία, ενώ η χρήση των επιβατικών οχημάτων έχει εξορθολογιστεί πλήρως και αυστηρά, σημειώνει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Για πρώτη φορά εδώ και 10 χρόνια, οι αρχές στο Κοσσυφοπέδιο εισήγαγαν περιορισμούς στην ηλεκτρική ενέργεια.

Οι προγραμματισμένοι περιορισμοί θα διαρκέσουν έως και δύο ώρες, δύο φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας, μετέδωσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης.

5. Μεγάλη αλλαγή στο νέο Εξοικονομώ – Ποια νέα κατηγορία εντάσσεται

Σε μια σημαντική αλλαγή της τελευταίας στιγμής, στους δικαιούχους του νέου Εξοικονομώ προχωρά η κυβέρνηση.

Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν και όσοι απέκτησαν ακίνητα κατά το τρέχον έτος. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η δυνατότητα αυτή δεν προβλέπεται στον οδηγό του προγράμματος που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχική πρόβλεψη για αποκλεισμό από το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των ακινήτων που άλλαξαν χέρια το 2021 δεν θα ισχύσει, έπειτα από την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με πολίτες, φορείς της αγοράς και τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους.

Ως εκ τούτου, όσοι επέλεξαν να επενδύσουν σε παλαιότερα ακίνητα φέτος με την προοπτική υπαγωγής στο εξαιρετικά δημοφιλές πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων, θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής αίτησης όταν θα τεθεί σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα.

6. Προς ακύρωση ή επίσπευση μετατροπής της Πτολεμαΐδας 5 με φυσικό αέριο

Τον προβληματισμό που υπάρχει στο εσωτερικό της κυβέρνησης για τα στάδια λειτουργίας της υπό κατασκευή μονάδας Πτολεμαΐδα 5 της ΔΕΗ στην Κοζάνη, εξωτερίκευσε ο πρωθυπουργός.

Κατά την επίσκεψή του την Παρασκευή στην περιοχή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επισήμανε ότι δεν έχει αποφασιστεί ούτε πόσα χρόνια θα πρέπει να λειτουργεί με λιγνίτη η “Πτολεμαΐδα 5”, ούτε το αν και πότε πρέπει να μετατραπεί σε μια μονάδα φυσικού αερίου.

Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση της ΔΕΗ ήδη από τον περασμένο Απρίλιο, έχει ανακοινώσει την διαφοροποίηση του αρχικού προγραμματισμού λειτουργίας του έργου. Συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωσή του εντός του 2022 θα λειτουργεί με λιγνίτη και από το 2025 έως το 2028 που είναι προγραμματισμένο να κλείσει με φυσικό αέριο.

Πλέον το χρονοδιάγραμμα αυτό είναι πιθανό να αλλάξει εκ νέου και ως καύσιμο το φυσικό αέριο να έρθει νωρίτερα, πριν το 2025. Η τάση αυτή ενισχύεται και από τις συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την δυνατότητας ένταξης του φυσικού αερίου στο πλαίσιο της ταξινόμησης στα υπό χρηματοδότηση καύσιμα στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης.

Σε περίπτωση ωστόσο που δεν ενταχθεί στην νέα ευρωπαϊκή ταξινόμηση. Τότε όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά ακόμα και το κλείσιμο της μονάδας εντός τριετίας από την λειτουργία της και ακύρωση του επενδυτικού σχεδίου ύψους 250 εκατ. ευρώ για την μετατροπή της.

7. Ποια είναι η πιο οικονομική θέρμανση – Συγκριτικό τεστ από το ΕΜΠ

Το Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων του ΕΜΠ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ, πραγματοποίησε πρόσφατα μια σειρά από τεχνοοικονομικούς υπολογισμούς για ορισμένες από τις διαθέσιμες τεχνολογίες θέρμανσης στην Ελληνική αγορά.

Ουσιαστικά, όπως αναφέρεται στη μελέτη,  έγινε μια βραχυπρόθεσμη αποτίμηση του κόστους θέρμανσης στην Ελλάδα, υπό το πρίσμα της παρατεταμένης «κούρσας» ανατιμήσεων, που παρατηρείται πανευρωπαϊκά, στην ηλεκτρική ενέργεια, το πετρέλαιο θέρμανσης και το φυσικό αέριο.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι τα εγχώρια τιμολόγια φυσικού αερίου παρουσιάζουν σήμερα (Δεκέμβριος 2021) ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 150-200% σε σχέση με τις αρχές του έτους.

8. Έρχεται επιδότηση έκπληξη για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Το πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται να ξεκινήσει το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο θα προσφέρει αυξημένα οικονομικά κίνητρα σε φυσικά πρόσωπα για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το υφιστάμενο πρόγραμμα που ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου κρίνεται επιτυχημένο εκ του αποτελέσματος.

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και plug in υβριδικών αναμένεται να υπερβούν τις 7.000 το 2021, έναντι στόχου 3.750.

Σε σχέση με τα περίπου 2.100 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2020, η αύξηση το 2021 ξεπερνάει το 300%.

9. Πλήρωνε 15.000 πέρυσι, του ήρθε 40.000 φέτος! – Όλη η επιστολή καταγγελία για το κόστος ενέργειας

Το υπέρογκο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπο η επιχείρησή του, κατήγγειλε γνωστός επιχειρηματίας ιδιοκτήτης από τον χώρο της αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής από την Θεσσαλονίκη.

Με επιστολή του προς τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100,3, ο κ. Παύλος Τερκενλής, επικεφαλής της ομώνυμης εταιρείας απευθύνει έκκληση προς την κυβέρνηση να παρέμβει, καθώς οι εταιρείες του κλάδου απειλούνται με αφανισμό.

Η καταγγελία

Ο λογαριασμός του ρεύματος στην κεντρική του παραγωγική μονάδα στην Θεσσαλονίκη (όχι σε αυτά των υπόλοιπων υποκαταστημάτων της εταιρίας) για το ίδιο διάστημα με πέρυσι και παρά την μειωμένη κατανάλωση, ήταν φέτος υπερδιπλάσιος του περυσινού.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρει, “ενώ έχουμε μείωση κατά  3,5 %  στην κατανάλωση (KWh) με υψηλότερη παραγωγή προϊόντων, λόγω της επιτυχημένης διαχείρισης των πόρων από τα στελέχη και τους εργαζομένους της εταιρίας ( ακολουθώντας τα περιβαλλοντικά πρότυπα που έχουμε εγκαταστήσει ISO 14001), η αύξηση του τιμολογίου είναι 165 %! 

10. Η Βουλγαρία σχεδιάζει νέο αγωγό φυσικού αερίου με τα Δυτικά Βαλκάνια μέσω Βόρειας Μακεδονίας

Οι αρχές της Βόρειας Μακεδονίας έθεσαν σε δοκιμαστική παραγωγή τον θερμοηλεκτρικό σταθμό (TPP) Negotino, σε μια προσπάθεια να αμβλύνουν την ενεργειακή κρίση στη χώρα. Παράλληλα, άρχισαν να συζητούν με την Βουλγαρία την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου που θα συνδέει τις δύο χώρες ενισχύοντας την ενεργειακή τους ασφάλεια.

Η θέση σε λειτουργία του TPP Negotino, που δεν λειτουργεί εδώ και 12 χρόνια, θα γίνει σε δύο φάσεις – στην πρώτη φάση θα τεθεί σε λειτουργία ένας λέβητας ισχύος 90 MW και στη δεύτερη φάση ένας επιπλέον λέβητας με 90 Θα τεθούν επίσης σε παραγωγή MW.

Το TPP Negotino έχει παραγωγική ικανότητα περίπου την μισή του πολύ μεγαλύτερου σταθμού ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα Bitola, που είναι η μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας.

11. Άνοιξε ο δρόμος για το εθνικής σημασίας έργο – μαμούθ στην Αμφιλοχία

Ένα σημαντικό βήμα που δύναται να αποτελέσει εφαλτήριο για πολλά παρόμοια τα οποία θα «πατήσουν» πάνω στη γεωμορφολογία της χώρας και θα την καταστήσουν ισχυρό παίκτη στα συστήματα παραγωγής ηλεκτρισμού μέσω άντλησης (αντλησιοταμίευση) έγινε χθες.

Ο λόγος για το μεγάλο έργο της αντλησιοταμίευσης συνολικής ισχύος 680 MW στην Αμφιλοχία, του οποίου χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την κρατική χρηματοδότηση κατά 50% του συνολικού κόστους του.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ και το ήμισυ αυτού, ήτοι 250 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από το Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΜΑΑ), μετά τη θετική αξιολόγηση του ελληνικού σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας από την Επιτροπή και την έγκρισή του από το Συμβούλιο.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας