Με τις παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου να τελούν υπό διαπραγμάτευση πάνω από τα $80/βαρέλι, το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για το ρωσικό πετρέλαιο, με τις ενδείξεις να δείχνουν ότι τα τωρινά επίπεδα είναι άνω του πλαφόν.
Επί του παρόντος, τα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν δείχνουν καμία διάθεση να αναθεωρήσουν το πλαφόν στο ρωσικό αργό, αν και η αρχική συμφωνία προέβλεπε αναθεώρηση κάθε δύο μήνες. Παράλληλα, η κρατική διοίκηση των ΗΠΑ θα αυξήσει τους ελέγχους σε trading houses, φορτωτές και ασφαλιστές από τη Δύση, σε μια κίνηση που αποσκοπεί στην επιβολή του ανώτατου ορίου τιμών.
Mε βάση τις τελευταίες εξελίξεις, το τελευταίο report της Gibson Shipbrokers εξετάζει τον αντίκτυπο στη θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου και στα δεξαμενόπλοια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Gibson, όταν επιβλήθηκαν τα πλαφόν, το 40-55% (αναλόγως του μεγέθους) όλων των δεξαμενόπλοιων που φόρτωσαν από Ρωσία ήταν συμφερόντων εταιρειών από ΕΕ/G7 ή χωρών με πολύ ισχυρούς δεσμούς με την εν λόγω συμμαχία. Τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια έκαναν ένα ή το πολύ δύο ταξίδια από τη Ρωσία, πριν επιστρέψουν στα λεγόμενα συμβατικά trades. Με τις τιμές ρωσικού πετρελαίου άνω των $60/βαρέλι, είναι πολύ πιθανό πλοιοκτήτες με ισχυρούς δεσμούς με ΕΕ και G7 να μην επιλέξουν ναυλώσεις που περιλαμβάνουν τη Ρωσία και να στραφούν σε άλλα trades. H Gibson σημειώνει ότι κάτι τέτοιο ήδη φαίνεται να ισχύει, αν και παράγοντες όπως η μείωση της ρωσικής παραγωγής και το peak της ζήτησης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
Παρά το γεγονός ότι η Ρωσία τους τελευταίους 16 μήνες έχει αυξήσει τη χωρητικότητα δεξαμενόπλοιων για τις μεταφορικές της ανάγκες, όπως αποτυπώνεται και στην εκτόξευση των μεταχειρισμένων πλοίων, εξακολουθεί να χρειάζεται και το τονάζ της Δύσης. Υπό αυτό το πρίσμα, τα Urals είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν καθοδικές πιέσεις εάν υπάρξει έλλειψη χωρητικότητας διαθέσιμη να φορτώσει από τη Ρωσία σε επίπεδα άνω του πλαφόν, αλλά επί του παρόντος αυτό εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα δεξαμενόπλοιων εκτός G7/ΕΕ και την ικανότητα των δυτικών φορτωτών να διασφαλίσουν ότι τα βαρέλια που αγοράζουν είναι κάτω ή στα ανώτατα όρια τιμών.
Η Gibson καταλήγει ότι, μακροπρόθεσμα, οι αξίες των μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων ηλικίας 10 και 15 ετών θα μπορούσαν να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, έως ότου η Ρωσία αποκτήσει αρκετή χωρητικότητα για να καλύψει τις εξαγωγικές της ανάγκες.