Τα βιοκαύσιμα αποτελούν μία από τις πλέον υποσχόμενες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρόκειται για καύσιμα που προέρχονται από οργανικές πηγές, όπως γεωργικά υπολείμματα και χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια, και θεωρούνται ουδέτερα σε εκπομπές CO₂, καθώς ο άνθρακας που απελευθερώνεται κατά την καύση τους έχει ήδη δεσμευτεί προηγουμένως από τη φύση. Επιπλέον, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες πλοίων, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις στα συστήματα πρόωσης, κάτι που τα καθιστά άμεσα εφαρμόσιμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Παρά τις προκλήσεις που σχετίζονται με την αποθήκευση και τη σταθερότητα των βιοκαυσίμων στις δεξαμενές πλοίων, οι συνεχείς εξελίξεις στη σύνθεση και στην επεξεργασία τους διασφαλίζουν την αυξανόμενη αξιοπιστία και αποδοτικότητά τους.
Credit: NYK
Σε αυτό το πλαίσιο, η Nippon Yusen Kaisha (NYK) ξεκίνησε μια καινοτόμο δοκιμή βιοκαυσίμου στο πλοίο μεταφοράς άνθρακα «Noshiro Maru». Το πλοίο, το οποίο διαχειρίζεται η NYK για λογαριασμό της Tohoku Electric Power Co., Inc., έγινε το πρώτο στην Ιαπωνία που χρησιμοποιεί βιοκαύσιμο σε συνεργασία με εγχώρια εταιρεία παραγωγής ενέργειας. Η προμήθεια του καυσίμου πραγματοποιήθηκε από τη Mitsubishi Corporation Energy Co., Ltd. στην περιοχή Keihin, εξασφαλίζοντας την ομαλή προσαρμογή του στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του πλοίου.