Η ισορροπία επανήλθε στη ναυλαγορά των LPG carriers, μετά από μία περίοδο έντονων στρεβλώσεων μεταξύ Ανατολής και Δύσης, που οδήγησαν ακόμα και σε διαφορά $20.000/ημέρα μεταξύ των ναύλων στη Λεκάνη του Ειρηνικού και στη Λεκάνη του Ατλαντικού.
Βάσει δεδομένων που φιλοξενούνται σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των LNG carriers μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανατολικά του Σουέζ σημείωσαν πτώση $13.000/ημέρα την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου και πλέον ανέρχονται σε $42.000/ημέρα. Συνεπώς, πλέον είναι ίσοι με τους ναύλους ενός πλοίου ίδιων προδιαγραφών δυτικά του Σουέζ.
Παρότι ιδανικά η ισορροπία στη ναυλαγορά θα ερχόταν με άνοδο των ναύλων δυτικά του Σουέζ, τα τελευταία δεδομένα θέτουν τέλος σε μια περίοδο αγοράς δύο ταχυτήτων. Η διάρκειά της και η σημαντικότητα των διαφορών στους ναύλους αναδεικνύουν εκ νέου τον αντίκτυπο της έκρυθμης κατάστασης σε Ερυθρά Θάλασσα και Μέση Ανατολή. Καθώς τα LNG carriers αποφεύγουν τη σημαίνουσα ναυτιλιακή αρτηρία του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, η μετατόπισή τους μεταξύ των αγορών Ανατολής και Δύσης καθίσταται περισσότερο χρονοβόρα.
Παράλληλα, στην αγορά χρονοναυλώσεων, το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους παρέμεινε σταθερό στα $57.000/ημέρα, σύμφωνα με δεδομένα της Fearnleys.
Πηγή: naftikachronika.gr