Η εταιρεία Austal πρόκειται να κατασκευάσει το μεγαλύτερο καταμαράν τύπου ROPAX , μετά και από την υπογραφή σύμβασης αξίας περίπου 172,6 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon X της Gotlandsbolaget.
Το ταχύπλοο θα διαθέτει ένα σύστημα πρόωσης συνδυασμένου κύκλου, το οποίο περιλαμβάνει τόσο αεριοστρόβιλους όσο και ατμοστρόβιλους. Θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς έως και 1.500 επιβατών , φορτίου και 400 οχημάτων. Πρόκειται να ναυπηγηθεί στις Φιλιππίνες ενώ η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2026, χρησιμοποιώντας "πράσινο" αλουμίνιο, με προγραμματισμένη παράδοση στα μέσα του 2028.
Ο CEO της Austal, Paddy Gregg, σχολίασε σχετικά με τη σύμβαση: «Το Horizon X είναι ένα απίστευτα συναρπαστικό έργο που θα επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες των εμπορικών φεριμπότ, με ένα εργοστάσιο ισχύος συνδυασμένου κύκλου πολλαπλών καυσίμων, έτοιμο και για υδρογόνο, καθώς και έναν κορυφαίο, αποδοτικό σχεδιασμό. Η ευέλικτη τεχνολογία καυσίμων που εφαρμόζεται στο Horizon X ηγείται της μετάβασης προς την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στα εμπορικά φεριμπότ, και είμαστε περήφανοι που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής, συνεργαζόμενοι με την Gotlandsbolaget για την παράδοση αυτού του καινοτόμου πλοίου.»
Ο CEO της Gotlandsbolaget, Håkan Johansson, πρόσθεσε: «Χάρη στη στενή συνεργασία μεταξύ της Gotland Tech Development και της Austal, μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε στην ενίσχυση του υπάρχοντος στόλου μας με ένα ταχύπλοο καταμαράν πολλαπλών καυσίμων, το οποίο είναι επίσης έτοιμο για χρήση υδρογόνου.»
Η Austal και η Gotlandsbolaget ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για την ανάπτυξη του σχεδιασμού του φέρι πολλαπλών καυσίμων των 130 μέτρων τον Απρίλιο του 2023.Έκτοτε, οι εταιρείες συνεργάστηκαν με παρόχους τεχνολογίας για την επιλογή του βασικού εξοπλισμού και τον καθορισμό της διάταξης των συστημάτων, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός μοναδικού συστήματος πρόωσης που αξιοποιεί τα καυσαέρια των κινητήρων για τη βελτίωση της πρόωσης του πλοίου και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.Τον Οκτώβριο του 2024, το έργο έλαβε έγκριση επί της αρχής από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνοντας ότι ο σχεδιασμός του πλοίου συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για εγκαταστάσεις πλοίων που χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα (υδρογόνο) και τον Διεθνή Κώδικα Ασφαλείας Πλοίων που Χρησιμοποιούν Αέρια ή Άλλα Καύσιμα Χαμηλού Σημείου Ανάφλεξης.